Wróć   Forum Gothic - ArcaniA: Gothic 4 > Ogólnie o uniwersum > Gothic II: Noc Kruka > Porady i triki
Przeładuj stronę Poradnik dla maga by Summoner

Odpowiedz
Narzędzia wątku Wygląd
Nieprzeczytane 14-03-10, 18:57   #1
Summoner
Czarny Goblin
 
Zarejestrowany: kwiecień 2007
Skąd: zapomniałem
Posty: 190
Domyślnie Poradnik dla maga by Summoner

Czesto zdarza sie ze gracze narzekaja na poziom trudnosci grajac magiem. Dlatego tez zdecydowalem sie napisac ten poradnik by gra nim nie byla mordega lecz przyjemnoscia. Mag naprawde nie jest taki straszny jak sie to moze wydawac na poczatku.

Zacznijmy od tego ze nie nalezy robic tzw full maga ktory atakuje tylko czarami. Taka postac lepiej zostawic dla weteranow, dla poczatkujacych to najgorszy mozliwy wybor. Pierwsze co nalezy zrobic to uczyc sie zrecznosci do 60pkt aby zalozyc miecz mistrzowski, do tego 30% broni 1h i 30% lucznictwa i to jeszcze zanim zostaniemy magiem poniewaz koszty nauki tych statystyk sa 2 razy wieksze dla maga (np postac bez gildi za 1pkt zrecznosci musi wydac 1pn a mag 2pn). Spytacie pewnie dlaczego tak. Jest kilka powodow. Po 1 luk kompozytowy posiodajacy 65 atk wraz z bonusem od zrecznosci (kolejne 60atk) pozwoli nam swobodnie pokonac wiekszosc przeciwnikow takich jak np jaszczury i nie ma potrzeby marnowac many na byle scierwojada (napoje many to w g2nk towar ktory jest ograniczony i lepiej zostawic to na pozniej). Miecz mistrzowski przydaje sie skolei na trudniejsze walki gdy przecinik do nas dobiegnie. Po nauczeniu sie do 30% mozemy zaczac korzystac z bonusow: pierscienia morgana, kunszt walki poludniowcow, bonus z miecza oraz tabliczek co powinno nam dac 60% walki bronia 1h. Po 2 po osiagnieciu 60zrecznosci mozna zaczac pic mikstury zrecznosci, czytac tabliczki i jesc goblinie jagody co powinno nam dac troche ponad 90 zrecznosci i to odblokowuje na akrobatyke. Po 3 nie bedziemy marnowac az tylu wytrychow na otwieranie skrzynek i ulatwi nam to kradziez kieszonkowa. Po osiagnieciu 90 zrecznosci zmieniamy takze luk na dlugi i taki sprzet wystarczy nam spokojnie do 4 rozdzialu. Jezeli myslicie ze to marnotrastwo punktow to mylicie sie. Spokojnie nam na wszystko wystarczy. Noc kruka daje na multum bonusow do many. Oto najwazniejsze z nich:

komplet kaplana = 40 many
magiczna rozdzka = 20 many
tabliczki = spokojnie mozna uzbierac 30 many
stare tablice = bez problemu 20 = 20 many
ciemne grzyby = nie starajac sie uzbieramy 200 = 20 many
10 modlitw w kapliczce z ofiara 100szt zlota = 20 many
mikstury znalezione i zrobione = bez problemowo 90 many
lacznie = 240 many

Jak widac na upartego mozna by wcale sie nie uczyc many tylko skupic sie na kregach i czarach. Co do samych czarow do 4 rozdzialu mozna by wcale sie ich nie uczyc poniewaz nie oplaca sie ich uzywac. Jedynie okazjonalnie ale do tego wystarcza zwoje. Takze w tym rozdziale zamieniamy pierscienie, amulet oraz bron na te dodajace mane oraz gdy mamy juz powyzej 90 many uzywamy wszystkich bonusow. Generalnie run oplaca sie uzywaz tylko tych od 4 kregu + przyzwanie goblina (5 goblinow kladzie trola o.0). Jedyna runa jaka polecam z 4 kregu jest blyskawica. Spytacie pewnie dlaczego nie Duza kula ognia. A no dlatego ze DKO jest strasznie powolna i malo kiedy sie przydaje (uzywalem jedynie na lodowe golemy ale do tego starczy zwojow). Z kolei blyskawica to bardzo szybki i mocny czar. Najbardziej przydatnymi czarami z 5 kregu sa lodowa fala i przyzwanie demona. Lodowa fala w polaczeniu z masowym zniszczenie to potega ktorej nic nie przebije. A demony to wiadomo mocne, wytrzymale wiec generalnie dobrze je miec przy sobie. Runami z 6 kregu jakie powinnismy miec sa : tajemnica biblioteki i deszcz ognia lub masowe zniczenie. Taki zestaw run + te ktore znajdziemy spokojnie nam wystarcza.

Korzystajac z tego schematu wyeliminujemy najwieksze slabosci maga jakimi sa slabe czary w poczatkowych rozdzialach (bo nie bedziemy ich uzywac) oraz szybko konczace sie buteleczki odnawiajace mane. Do tego pozostanie nam bardzo duzo punktow do wykorzystania na poboczne zdolnosci takie jak wykowanie mieczy, alchemia (co odradzam poniewaz Neoras zrobi na mikstury jesli przyniesiemy mu skladniki), umiejetnosci lowieckie, dodatkowe runki itp. Gra takim magiem to naprawde przyjemnosc i nie ma zbytnio na co narzekac.

Jesli macie jakies uwagi to prosze sie nie krepowac i komentowac.
__________________
Erate Tutemt Ex Infernis

Ostatnio edytowane przez Summoner : 14-03-10 o 22:08.
RPG
Summoner jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 20:04   #2
mag alkoholu
Zębacz
 
mag alkoholu awatar
 
Zarejestrowany: grudzień 2009
Skąd: ICh wohne in RAdom in Polem
Posty: 438
Domyślnie

Przestałem czytać gdy zobacyzłem , że w twoim poradniku mag to hybryda .Skasuj ten poradnik przechodzenie taka postacią jest jeszcze trudniejsze niz zwykłym magiem.

Cytat:
tabliczki = spokojnie mozna uzbierac 60 many
60?!Ja to chyba miałem buga bo za kamienną tablice 3 dostałem tylko 6 many !A i z tablic uzbierasz chyba 42.

Cytat:
mikstury znalezione i zrobione = bez problemowo 60 many
EEE tylko?Ja pod koniec gry miałem (wraz z tymi z irdorath) 22 eliksiry czyli 110 many .A dodam , że został mi te 2 w Jarkhendarze i jakieś 3/2 w Khorinis.

Cytat:
ak widac na upartego mozna by wcale sie nie uczyc many
Wiesz , że mag w 6 rozdziale dostanie łomot z 240 many ?Jak jakimś cudem początkujący rozegra to tak by elity się nie zbliżały to:czarny mag ,sO(na którego trzeba mieć masowe zniszczenie)elity itp. go rozwalą ?Na SO potrzeba 5 deszczów ognia masowych zniszczeń 2 mozęsz go oczywiscie wykończyc tym masowym zniszczeniem jak masz pełnie many o ile on nie załatwi ciebie.


Tyle ode mnie
__________________
Moderatorzy , co tak właściwie znajduje się w panelu Advo?!
RPG
mag alkoholu jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 21:16   #3
Summoner
Czarny Goblin
 
Zarejestrowany: kwiecień 2007
Skąd: zapomniałem
Posty: 190
Domyślnie

Aktualnie gram paladynem i z tabliczek mialem okolo 70 many wiec 60 to bardzo realna liczba. Co do mikstur to specjalnie napisalem tylko 60 poniewaz nowi nie koniecznie wiedza gdzie mozna znalezc szczaw krolewski. Jesli zas chodzi o ilosc many to powiedzialem wyraznie ze na upartego mozna by nie pakowac ale nigdzie nie radzilem zeby tak robic. A smoka ozywienca mozna wykonczyc paroma zwojami zniszczenia ozywienca lub naslac na niego demona wiec on jest najslabszy ze wszystkich. Natomiast orc elita pada na hita od masowego zniszczenia i nie ma potrzeby dobijac. Mnie jakos starczylo 250 many i nie mialem nigdzie zadnych problemow.

I tak ten mag to hybryda. Na samym poczatku napisalem zeby nie robic full maga bo jest to poprosu zbyt trudne dla nowych i juz nie raz widzialem tematy z tytulem "co mam zrobic, zabraklo mi butelek z mana" bo wszystko co sie ruszalo bili czarami.
__________________
Erate Tutemt Ex Infernis
RPG
Summoner jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 21:33   #4
mag alkoholu
Zębacz
 
mag alkoholu awatar
 
Zarejestrowany: grudzień 2009
Skąd: ICh wohne in RAdom in Polem
Posty: 438
Domyślnie

maga bo jest to poprosu zbyt trudne dla nowych i juz nie raz widzialem tematy z tytulem "co mam zrobic, zabraklo mi butelek z mana" bo wszystko co sie ruszalo bili czarami.No nie jak tabliczek many jest właśnie najmniej a dostajesz za nie 2 4 6 to jak ty z nich uzbierałeś 70 many ?

Jeżeli mówisz tu o zabiciu ozywieńca demonem czy śmierć ożywieńcom to mówisz o G2 gdzie wszystko jest trudne jak bułka z no niczym.

Cytat:
komplet kaplana = 40 many
magiczna rozdzka = 20 many
tabliczki = spokojnie mozna uzbierac 60 many-nie wiem czy one są w podstawowym
stare tablice = bez problemu 20 = 20 many
ciemne grzyby = nie starajac sie uzbieramy 200 = 20 many-w podstawce ten bon jest jednorazowy
10 modlitw w kapliczce z ofiara 100szt zlota = 20 many
mikstury znalezione i zrobione = bez problemowo 60 many
lacznie = 240 many
Jak widzisz w gothicu 2 odpada nam 75 lub 100 ileś tam many ale to nie ma znaczenia.

Z ta hybrydą ja miałem i mam podstawowe wszystkie umiejętności i trudno nie było.
__________________
Moderatorzy , co tak właściwie znajduje się w panelu Advo?!
RPG
mag alkoholu jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 22:01   #5
Regis88
Krwiopijca
 
Zarejestrowany: luty 2010
Posty: 57
Domyślnie

Z tabliczek 60 many? :| Nie za dużo trochę? Ja gram teraz w prawdzie najemnikiem, ale tabliczki znalazłem raczej wszystkie albo prawie wszystkie (4ty rdz tylko górnicza dolina nie schodzona cała ale tam raczej nie ma za dużo z tego co widzę). Znalazłem tabliczek na 30 many (5 - I, 2 - II, 2 - III)
RPG
Regis88 jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 22:04   #6
Summoner
Czarny Goblin
 
Zarejestrowany: kwiecień 2007
Skąd: zapomniałem
Posty: 190
Domyślnie

Ekhmm ale to nie jest do podstawki. To jest dzial do Nocy Kruka i mowie tu wlasnie o tym. Tak btw to w podstawowym g2 mozna uzbierac wiecej many z bonusow niz w nk :>.

Edit @UP ja mialem chyba po 6 lvl3 cos cienko szukasz.
Edit2 : Jak juz was tak to irytuje to do swietego spokoju zmienie te wartosci ale wynik pozostanie ten sam bo ta przepychanka i tak do niczego nie prowadzi :>.
Edit3 @Down : Tak odpadaja ale bonusy z mikstur jak i kapliczek sa 2 razy wieksze.
Edit4 @Down : Aha zapomnialem napisac ze nikt ci nie kaze uzywac 1 demona, napisalem zeby wziasc runke i mozesz sobie ich robic ile chcesz . 1 padnie zrobisz kolejnego stojac przy schodach i jest bardzo latwo.
__________________
Erate Tutemt Ex Infernis

Ostatnio edytowane przez Summoner : 14-03-10 o 22:34.
RPG
Summoner jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 22:18   #7
mag alkoholu
Zębacz
 
mag alkoholu awatar
 
Zarejestrowany: grudzień 2009
Skąd: ICh wohne in RAdom in Polem
Posty: 438
Domyślnie

Cytat:
Edit @UP ja mialem chyba po 6 lvl3 cos cienko szukasz.
Tyle to jest chyba tabliczek poziom 1

Cytat:
Ekhmm ale to nie jest do podstawki. To jest dzial do Nocy Kruka i mowie tu wlasnie o tym
W nocy kruka: na SO ŚO nie działa,demon zabierze mu 1/6 życia .I ma tak zajebiscie dobrą regeneracje , ze mając 140 many go nie pokonasz.

Cytat:
Tak btw to w podstawowym g2 mozna uzbierac wiecej many z bonusow niz w nk :>.
Stare kamienne tablice grzyby i chyba kamienne tabliczki wszystko to odchodzi bez NK.

I dodam swoje + many :
ksiązka boska moc gwiazd + 2 many specjalne piwo coragona( do zdobycia tylko jak nauczysz sie otwierania zamków)+ i mozna zdobyć 2 czyli + 4.Młot Lou dodaje =1 mana nie jest to dużo ale ... jak chcesz możesz te plusy wpisać.
__________________
Moderatorzy , co tak właściwie znajduje się w panelu Advo?!
RPG
mag alkoholu jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 22:48   #8
majkel880505
Zębacz
 
majkel880505 awatar
 
Zarejestrowany: wrzesień 2009
Posty: 477
Domyślnie

Cytat:
Napisał Summoner Zobacz post
okolo A smoka ozywienca mozna wykonczyc paroma zwojami zniszczenia ozywienca lub naslac na niego demona wiec on jest najslabszy ze wszystkich.
Co Ty za bzdury wypisujesz. W NK zniszczenie ożywieńca nie działa na smoka ożywieńca, a jeden demon sobie nie poradzi. Ze zwykłym smokiem owszem , ale z ożywieńcem już nie. Na niego to najlepiej śmiertelną fale, deszcze ognia albo kilka armii ciemności.

Cytat:
Zacznijmy od tego ze nie nalezy robic tzw full maga ktory atakuje tylko czarami.
W mojej opinii to bezsensu. To nie G3 gdzie mamy dużo PN w zapasie. Jak dla mnie mag to tylko czary, mana i kręgi. Ja tym sposobem wydusiłem razem z różdżką i zestawem kapłana 454 many (wystarczyło na 3 śmiertelne fale) i umiejętności bojowe czy siła były zbędne.

Oczywiście tak się trudniej gra na początku, ale na końcu mamy naprawdę potężnego maga, który przez Irdorath przechodzi jak przeciąg.
__________________



Ostatnio edytowane przez majkel880505 : 14-03-10 o 23:14.
RPG
majkel880505 jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 14-03-10, 23:43   #9
Zonc
Jaszczur
 
Zarejestrowany: lipiec 2007
Posty: 218
Domyślnie

Cytat:
Napisał majkel880505 Zobacz post
Oczywiście tak się trudniej gra na początku, ale na końcu mamy naprawdę potężnego maga, który przez Irdorath przechodzi jak przeciąg.
Fakt ale do tego momentu ma najtrudniej. Do tego dla doświadczonego gracza mag hybryda jest najlepszy bo jest dużo planowania i możliwości.
Ja swojego maga budowałem inaczej więc kilka uwag:
- na pewno nie zręczność tylko siła. Szable tak jak i kusze mają to do siebie (tylko że "na odwrót") że korzystają z jednego atrybutu do wymagań ale naliczają obrażenia od innego. 1h czy 2h nie ma dużej różnicy, ja robiłem na 2h
- czary. Dwa pierwsze kręgi to się zgadzam, ale 3 krąg ma świetny czar: przyzwanie szkieletu. Radzi sobie w pojedynkę z większością stworów w grze, aż do Poszukiwaczy. A że do JK można iść jeszcze w 3 akcie, to z tym czarem można oczyścić cały JK (oprócz orków na moście i tych płonących bestii)

Na koniec gry miałem 180 siły i ponad 250 many, więc można mieć postać która sama zabija orków mieczem i jednocześnie może trzasnąć z fali śmierci lub przyzwać demona. Jedyna wada maga to słabsze zbroje, ale przynajmniej ciężką ma już na koniec 3 aktu.
I na koniec "rada dnia" dla magów: korzystajcie z łóżek! często są w pobliżu i są zupełnie za darmo i w nieograniczonej ilości

Ostatnio edytowane przez Zonc : 14-03-10 o 23:47.
RPG
Zonc jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 15-03-10, 15:19   #10
Regis88
Krwiopijca
 
Zarejestrowany: luty 2010
Posty: 57
Domyślnie

Cytat:
Napisał Summoner Zobacz post
Edit @UP ja mialem chyba po 6 lvl3 cos cienko szukasz.
Obawiam się że sie mylisz, szukałem bardzo dokładnie. Mógłbym przeoczyć jedną, może 2 ale nie aż tyle.
Ewentualnie może tabliczki znajdywane zależą od postaci jaką się gra, bądź przydzielane są losowo, ale w to szczerze wątpię.
RPG
Regis88 jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 18-03-10, 14:20   #11
majkel880505
Zębacz
 
majkel880505 awatar
 
Zarejestrowany: wrzesień 2009
Posty: 477
Domyślnie

Cytat:
Napisał Regis88 Zobacz post
Obawiam się że sie mylisz, szukałem bardzo dokładnie. Mógłbym przeoczyć jedną, może 2 ale nie aż tyle.
Ewentualnie może tabliczki znajdywane zależą od postaci jaką się gra, bądź przydzielane są losowo, ale w to szczerze wątpię.
Zgadzam się. Z kamiennych tablic magii można nabic max. 42 (zresztą już ktoś wyżej o tym wspomniał) a nie 60. Natomiast starych tablic naliczyłem 27 (włącznie z tymi trzema dla Erola).

Cytat:
Napisał Zonc
dla doświadczonego gracza mag hybryda jest najlepszy
Chyba dla niedoświadczonego. Doświadczony gracz poradzi sobie mając 10 siły, magiczną różdżkę i tylko lodową lancę czy kulę ognia pod ręką.

Cytat:
Napisał Lord of Fire
Czyli lipny z ciebie mag. Prawdziwy nadaje z dwóch śmiertelenych fal na raz.
Dokładnie. Mi wystarczyło nawet na 3. To była dopiero jazda.
__________________



Ostatnio edytowane przez majkel880505 : 18-03-10 o 14:59.
RPG
majkel880505 jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Nieprzeczytane 09-04-10, 15:29   #12
Urshak123
Czarny Goblin
 
Urshak123 awatar
 
Zarejestrowany: grudzień 2009
Posty: 151
Domyślnie

Summoner, jak tak bardzo kręci Cię walka bronią białą, to sobie zagraj paladynem, a nie magiem. Paladyn utrzymuje się z walki mieczem, ale potem ma też dobre runy.
A więc poco, robić taką hybrydę?
. A jeżeli ktoś (początkujący) będzie się kierował Twoim poradnikiem, to pod koniec gry będzie miał koszmar!
Jak ty zamierzasz kłaść tych orków w Irdorath? Jeden deszcz ognia zabije wojowników, ale elitów nie. (jeżeli ci many starczy na jeden DO)
Puścisz jeden DO, a potem będziesz pił miksturki, zanim cię elici zabiją?
A może będziesz na statek zwiewał? To napewno nie dla tych, którzy w Gothica grają pierwszy raz. Ten poradnik to utrudnienie
RPG
Urshak123 jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem
Odpowiedz


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Poradnik Szlugi12 Pomoc 1 18-10-09 23:07
Obszerny poradnik dla maga kaxper1234 Pomoc 14 08-10-09 16:19
[Artykuł] Poradnik Maga Azura Cael Gothic 0 15-07-09 14:14
Mag w NK - poradnik Summoner Pomoc 4 10-04-07 16:19


Powered by vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.