Wróć   Forum Gothic - ArcaniA: Gothic 4 > Archolos > Biblioteka Archolos > Cael Gothic
Przeładuj stronę [Artykuł] Potwory: Gothic 3

Zamknięty Temat
Narzędzia wątku Wygląd
Nieprzeczytane 18-07-09, 00:35   #1
Nederland
Black Swan
 
Nederland awatar
 
Zarejestrowany: marzec 2009
Skąd: Ragnarock
Posty: 3 635
Post

Potwory w Gothic 3

Bagienny Topielec
Opis: Bagienna odmiana topielca, jaką możemy pospolicie znaleźć w Myrtanie. Od swojego kuzyna z zielonych krain różni się właściwie tylko wyglądem.
Doświadczenie:100.
Występowanie:Bagienne Topielce występują w pobliżu pustynnych zbiorników wodnych. Widok tego zwierzęcia w pobliżu oaz nie powinien więc nas dziwić.
Proponowany Styl walki: Seria szybkich ciosów, uniki.


Biały Cieniostwór
Opis: Jest to jedna z unikalnych bestii, na które możemy natknąć się tylko raz w grze. Jest celem ostatniego polowania druida z Klanu Wilka, Bogira. Ubicie tej bestii jest związane z jednym z zadań w grze. Biały Cieniostwór to nieco silniejsza odmiana zwykłego cieniostwora.

Doświadczenie:300.
Występowanie: Nordmar, w miejscu, gdzie poprzednio grasował Lodowy Wilk, Biały Rozpruwacz – niedaleko grobowca Akashy, na południowy zachód od niego.

Proponowany Styl Walki: Gdy znajdziemy się blisko niego, najlepiej jest przymierzyć w niego z łuku, oddając kilka strzał. Jeżeli odpowiednio zgramy się z Bogirem, bestia powinna paść. Jednak powinniśmy być przygotowani na ewentualne niepowodzenie, więc Miecz Dwuręczny, którym będziemy mogli wykonać kilka mocnych cięć, będzie naszym przyjacielem.

Bizon
Opis: Bizon to dość powolny zwierz. Jednak nie możemy dać się zwieść pozorom. Zawsze występuje w stadach, którego członkowie nie przyjmą do wiadomości, że ktoś atakuje członka grupy. Ma rogi, z których robi użytek. Niebezpieczny nawet pod koniec gry.

Doświadczenie: 200.
Występowanie: Te stworzenia możemy spotkać w Myrtanie, głównie w okolicach lasów i wzgórz. Ich grupki można najłatwiej znaleźć w okolicach Silden.

Proponowany Styl Walki: Broń dystansowa pozwoli nieco uszczuplić jego pasek zdrowia. Gdy jednak do nas podbiegnie, zbawieniem może okazać się Miecz Dwuręczny, a na początkowym etapie gry zwykła Halabarda. Przydatne są obroty (PPM + LPM), wykonywane za pomocą oręża tego rodzaju.

Chrząszcz
Opis:Nieodłączna część jaskiń, gdzie zalega w ogromnych ilościach. Może nam przeszkodzić w walce, gdzie podczas potyczki z innymi przeciwnikami, ten nasunie nam się pod oręż – w rezultacie nie trafimy tego wroga, co trzeba.
Doświadczenie: 25.
Występowanie: Wszelkie jaskinie.

Proponowany Styl Walki: Zwyczajne, lekkie uderzenie. Oręż nie ma praktycznie żadnego znaczenia, gdyż chrząszcz pada zwykle po jednym uderzeniu.

Cieniostwór
Opis: Cieniostwór to groźna bestia, postrach myśliwych. Jednak jego obecność można łatwo wyczuć, tak, by słaba postać nie wdawała się niepotrzebnie w walkę z nim. Wykrycie cieniostwora jest łatwiejsze w Nordmarze, gdzie na śniegu możemy zaobserwować ślady łap i krwi, prowadzące do jego kryjówki.

Doświadczenie: 300.
Występowanie: Lasy Myrtany, Wyżyny Nordmaru, czasami znajdzie się jakiś w jaskiniach.

Proponowany Styl Walki: cieniostwory z reguły śpią, co znacznie ułatwia nam ich ubicie. Możemy podejść do niego, skradając się, a następnie mocno pchnąć. Po takim działaniu bestia oczywiście obudzi się i zacznie swój szaleńczy atak. Warto wtedy cały czas się cofać, a gdy cieniostwur na chwilę zaprzestanie ataku, wyprowadzić kilka ciosów. Czary Magii Dominacji, szczególnie te opierające się na ofensywie z pomocą ognia, też są mile widziane.

Czarny Goblin
Opis:Nieco silniejsza odmiana goblina, od której odróżnia go głównie czarna skóra. Czasami możemy napotkać go lepiej wyposażonego, niźli zwykłego goblina.

Doświadczenie:100.
Występowanie: yylko i wyłącznie Nordmar, w innych krainach go nie spotkamy.
Proponowany Styl Walki: Czarne Gobliny występują albo pojedynczo, albo w grupach po 4 – 5 osobników. Pod koniec gry powinniśmy go mieć na przysłowiowego hita. Tu raczej żadnej filozofii nie ma. Wystarczy kilka szybkich ciosów, dowolnym orężem.

Czarny Troll
Opis: Silniejsza wersja trolla. Ma czerwone plecy, dwa rogi i silne łapska.

Doświadczenie: 500
Występowanie: Wyżyny Nordmaru, w pobliżu ruin przy Geldern, w okolicach przełęczy do Varrantu.

Proponowany Styl Walki: Trolle w G3 nie są już głupie tak jak w G2, gdzie było milion sposobów na ubicie takiego potwora. Broń Dystansowa na niewiele się tu zda, gdyż skóra trolla jest swoistą tarczą przeciw pociskom. Ciężka broń, głównie dwuręczna może tu coś zdziałać. Ewentualnie magia.

Demon
Opis: Potężna bestyja. Dzierży ogromny, czerwony miecz, którego nie potrafi utrzymać większość ludzi. Demotywuje też fakt, że jest na tyle silny, by nosić go w jednej łapie. Potwór rodem z piekieł. Na szczęście nie występuje tak licznie, jak w poprzednich częściach sagi.

Doświadczenie: 500
Występowanie: Zamek Paladynów w Goth’cie, Biblioteka Klasztorna, po przeczytaniu Kronik Dominacji, przed grobowcem Bereka w Nordmarze, gdzie posiada eskortę w postaci wrogo nastawionych orków, w tym szamana. Dostępny również, gdy użyjemy magii przywołującej go.

Proponowany Styl Walki: Demon może nas posłać na łono Beliara już jednym ciosem. Magowie mogą się z nim pożegnać za pomocą potężnej magii, dostępnej jednak głównie w zwojach, bo wszystkie demony zabijamy przed oddaniem Artefaktów Adanosa (a dokładniej w trakcie ich zdobywania). Wojownicy mogą się uratować bronią dwuręczną lub mistrzowskim władaniem lekkim ostrzem.

Dzik
Opis:Jedna z tych mend, która potrafi brutalnie przerwać nam relaks, jaki płynie z zasłuchania się w ścieżkę dźwiękową gry. Wyskakuje nagle z krzaków. Brzydki, szybki, ma wielkie kły.

Doświadczenie:100
Występowanie:Myrtana, gdzie może wyskoczyć dosłownie z każdego krzaka. Trzeba się mieć na baczności.
Proponowany Styl Walki: Dzik jest zagrożeniem jedynie na początku gry. Pierwsze spotkanie z nim zaliczamy już w czasie wykonywania jednej z misji w Reddock. Rzadko występuje w stadach, najczęściej spotykamy pojedyncze zwierzęta. Szybkie cięcia, trochę uników – recepta na sukces.

Gargulec
Opis: Podobny do smoka. Na nasze szczęście, wszelkie podobieństwa kończą się na wyglądzie. Dosyć rzadko spotykana bestia, ze dwa razy słabsza od smoka.

Doświadczenie: 200
Występowanie: Okolice Trelis, Geldern i Faring. Jaskinia przy siedzibie złodziei zboża, pomiędzy Monterą a Gothą.
Proponowany Styl Walki:Kula Ognia lub broń dystansowa. Wskazana jest też Lodowa Lanca, coby zamrozić Gargulca, dobijając go mieczem. Umie latać, toteż nie zawsze trafimy go bronią sieczną.

Goblin
Opis:Mały, zielony, szybki, choć już nie tak, jak w poprzednich częściach sagi. Humanoid. Wyposażony w pałkę zadającą 7 punktów obrażeń. Goblinów jest tak dużo, że można zebrać pokaźną kolekcję tych drewnianych broni.

Doświadczenie:50
Występowanie: Myrtana, Nordmar, niektóre jaskinie – głównie w przypadku zadań.
Proponowany Styl Walki: jak już wspomniałem, jest szybki, więc wypada mu w tej szybkości dorównać. Proponuję Miecz jednoręczny, bo oręż oburęczny często okazuje się zbyt wolny, co skutkuje przedwczesną śmiercią naszego bohatera. Problem tym większy, że występuje w grupkach po 4 – 5 osobników.

Gobliński Szaman
Opis: Pozornie zwykły, niegroźny goblin. Gdy przyłoży nam Kulą Ognia, zmienimy o nim zdanie. W walce wręcz minimalnie słabszy niż zwyczajny goblin.

Doświadczenie: 50
Występowanie: Nordmar
Proponowany Styl Walki: Przed magią raczej się nie obronimy, toteż pozostaje nam unikanie ognistych pocisków. Możemy ostudzić jego żywot Lodową Lancą, następnie kończąć jego żywot. Problem w tym, że zawsze otacza go grupka goblinów.

Główny Kapłan Ożywieńców
Opis: Nieumarły strażnik świątyni Pradawnych. Żywy tup noszący szatę. Atakuje Kulą Ognia albo Lodową Lancą.

Doświadczenie:400.
Występowanie:Ostatnie komnaty w świątyniach Pradawnych.
Proponowany Styl Walki:Możemy próbować uniknąć jego czarów, biegnąc slalomem. Jak większość magów, jest słaby w zwarciu, gdzie możemy dość szybko go zabić. Problemem może być fakt, że jest otoczony przez grupkę nieumarłych.


Golem
Opis: Ożywiony stwór przypominający skałę. Możemy go przywołać zaklęciem. W porównaniu ze swoimi poprzednikami z poprzednich części gry wydaje się być nieco ładniejszy. Jest na tyle silny, że może nas "nauczyć latania".

Doświadczenie: 400.
Występowanie: Myrtana, np. niedaleko Geldern.
Proponowany Styl Walki: Kamienny Golem jest jedyną odmianą nie rzucającą zaklęć. Broń obuchowa robi tu swoje, bo broń sieczna nie zadaje większych obrażeń w walce przeciwko temu stworowi, podobnie jak strzały z łuku czy kuszy.


Goniec Pustynny
Opis: Pustynna rodzina cieniostwora. Różni się nieco wyglądem. Tak jak jego myrtańscy i nordmarscy kuzyni, cały czas śpi.
Doświadczenie:400.
Występowanie: Dalekie zakątki Varantu, niedaleko świątyni Mora Sul, w ruinach.
Proponowany Styl Walki:Silne uderzenia Dużego Oręża. Możemy podejść do niego, skradając się, a następnie mocno pchnąć. Po takim działaniu bestia oczywiście obudzi się i zacznie swój szaleńczy atak. Warto wtedy cały czas się cofać, a gdy cieniostwur na chwilę zaprzestanie ataku, wyprowadzić kilka ciosów. Czary Magii Dominacji, szczególnie te opierające się na ofensywie z pomocą ognia, też są mile widziane.

Jaszczur
Opis: dość szybki gad. Gdy nas ugryzie, zachorujemy, a nasza wytrzymałość będzie znacznie wolniej się regenerować. Jego wygląd uległ znacznej zmianie w porównaniu z poprzednimi częściami Gothika. Jest też wolniejszy i ogólnie słabszy.

Doświadczenie:100
Występowanie: niedaleko zbiorników wodnych Myrtany, np. przy rzekach. Występuje także w części jaskiń, w grupach lub samotnie.
Proponowany Styl Walki:Szybkie ataki, najlepiej długim orężem, co by uniknąć choroby.


Jaszczur
Opis: To po prostu mała jaszczurka, która przechadza się po lasach Myrtany i po jaskiniach. Nie może nas zaatakować, żadbych profitów prócz doświadczenia po zabiciu jej nie otrzymamy.

Doświadczenie: 25
Występowanie: Wszelkie jaskinie i ścieżki w Myrtanie.
Proponowany Styl Walki: tak jak w przypadku chrząszcza, jeden cios byle jakim orężem zabije jaszczura. Nie warto marnować strzał / bełtów na tak słabego przeciwnika, tym bardziej, że możemy nie trafić w niego za pierwszym razem.

Jeleń
Opis: Zwierzę zaczerpnięte ze świata realnego. Bardzo płochliwe. Trofea, jakie można uzyskać po jego zabiciu, można sprzedać za całkiem przyzwoitą cenę.

Doświadczenie: 50
Występowanie: tereny trawiaste w całej Myrtanie, Nordmar
Proponowany Styl Walki:Broń dystansowa – w szczególności łuki, magia. Bardzo trudny do zabicia przy użyciu broni białej – musimy stać bardzo blisko niego.


Krokodyl
Opis: Dosyć rzadko spotykane zwierzę. Nie różni się zbytnio od swojego odpowiednika w realnym świecie. Niezbyt trudny do pokonania, występuje pojedynczo. Nie można jednak lekceważyć jego ciosów.
Doświadczenie: 200
Występowanie:Krokodyle występują na pustyni, w pobliżu oaz lub osad / miast.

Proponowany Styl Walki: Z racji niebezpieczeństwa płynącego z jego szczęk powinniśmy co jakiś czas robić uniki, następnie wyprowadzając kontratak.

Krowa
Opis: Zwierzę hodowlane, źródło mięsa i mleka. Całkowicie niegroźne. Zaatakowana ucieka.

Doświadczenie: 50
Występowanie: Farmy, np. niedaleko Montery.
Proponowany Styl Walki: Mocne uderzenie, by jak najbardziej uszczuplić krowie pasek życia. Potem, gdy ucieka, przyda się szybki bieg i ponowny cios, albo dobra broń dystansowa.

Krwiopijca
Opis: Jego wygląd uległ znacznej zmianie. Czerwony insekt, przypomina nieco przerośniętą osę. Nie należy go lekceważyć, bo za sprawą swojego żądła może nas zatruć, a w takim przypadku będziemy musieli sięgnąć po odtrutkę lub odpowiedni czar, w przeciwnym wypadku umrzemy. Do walki z nim przyda się umiejętność "odporność na trucizny".

Doświadczenie: 50
Występowanie: Myrtana
Proponowany Styl Walki: Broń Dystansowa lub mocne uderzenia, by zabić krwiopijcę jednym lub dwoma ciosami.

Kura
Opis: Jedno ze zwierząt hodowlanych, jakie występują w grze. Można ją nazwać ozdobą farm.
Doświadczenie: 25
Występowanie: Wszystkie farmy.
Proponowany Styl Walki: Zwyczajne, pojedyncze uderzenie. Broń nie ma znaczenia.


Lew
Opis: Nazywany królem zwierząt wielki kot. Ma długi ogon, złociste umaszczenie i pokaźną grzywę. Oprócz tego możemy natknąć się także na samicę – lwicę, która rzecz jasna nie ma grzywy.

Doświadczenie: 300
Występowanie: Varrant
Proponowany Styl Walki: Lew to szybkie zwierzę, więc ani na chwilę nie powinniśmy ustąpić, by nie poczuł się zbyt pewnie. Broń dystansowa i szybkie cięcia, najlepiej jednoręcznym orężem powinny mocno zmniejszyć szanse zwierzęcia w walce.

Lodowy Golem
Opis: Ożywiona kupa kamieni. Lodowa odmiana jest najczęściej spotykana.
Doświadczenie: 400
Występowanie: Nordmar, głównie przy wzgórzach, np. niedaleko wieży Xardasa znajduje się kilka.
Proponowany Styl Walki: Najlepsze będą czary Magii Dominacji. Kula Ognia przyda się chyba najbardziej – rozwiązanie najprostsze, a jedno z bardziej skutecznych.

Lodowy Wilk
Opis: Nordmarska wersja wilka, znacznie trudniejsza do pokonania niż myrtańska. Występuje w grupach, w dodatku jej groźną bronią jest tak zwana "furia", czyli seria ciosów, która może nawet zabić naszego bohatera.
Doświadczenie:100
Występowanie: Nordmar – głównie lasy, ale lodowe wilki możemy spotkać dosłownie na całej powierzchni tej części kontynentu.
Proponowany Styl Walki:jakiś towarzysz może nam się przydać. Proponuję łuk i strzały w łeb wilka, a następnie serię uników i szybkich ciosów.

Mewa
Opis:
zwierzę, które najprawdopodobniej nie zostało dopracowane przez twórców gry. Nie rusza się, nie reaguje na nasz widok. Gdy je zabijemy, nie zmienia pozycji.
Doświadczenie: 25
Występowanie: głównie wybrzeże.
Proponowany Styl Walki: wystarczy zwykły atak pięścią lub dowolną inną bronią.

Mroczny Zębacz
Opis: Pustynny kuzyn zębacza. Różni się właściwie tylko wyglądem od pierwowzoru.
Doświadczenie: 150
Występowanie: Varrant. Po raz pierwszy możemy je spotkać podczas polowania z Diegiem w Bradze.
Proponowany Styl Walki: serie szybkich uderzeń, uniki.

Mumia
Opis: Ożywieniec, oklepany bohater niektórych filmów. Jak na umarłego jest przerażająco szybki w walce wręcz lub pałką. Całe szczęście jego ciosy nie zadają nam zbyt wielu obrażeń. Występuje w grupach.
Doświadczenie: 50
Występowanie: Okolice Ben Sali, Świątynie Pradawnych.
Proponowany Styl Walki: walka jakąkolwiek bronią. Mumia nie jest trudna do pokonania nawet wtedy, kiedy gramy słabą postacią.

Nosorożec
Opis: Rzadko spotykany przeciwnik. Wyróżnia się swoim rogiem, którym może uszczuplić nasz pasek życia.
Doświadczenie: 200
Występowanie: Dookoła Geldern.
Proponowany Styl Walki: Broń Dystansowa z racji tego, że nosorożec ma grubą skórę raczej nic mu nie zrobi. Dobra powinna być ciężka broń - topory, miecze dwuręczne.


Ognisty Golem
Opis: Ożywiona, płonąca kupa kamieni. Występuje najrzadziej spośród wszystkich odmian golemów.
Doświadczenie: 400
Występowanie: Ruiny Al - Shedim
Proponowany Styl Walki: Lodowa Lanca. Jeżeli chcemy walczyć mieczem, powinniśmy podbiegnąć do golema zygzakiem, by nie trafił nas którymś z ognistych pocisków.


Ognisty Jaszczur

Opis: Od zwykłego jaszczura różni się prawie tylko wyglądem. W Gothicu 3 nastąpiła nowość, jeśli chodzi o tego stwora - nie tylko wygląda inaczej, ale też nie zieje ogniem, co czyni go o wiele łatwiejszym do pokonania.
Doświadczenie: 150
Występowanie: Varrant.
Proponowany Styl Walki: Szybkie ataki lekką lub ciężką bronią, ale w tym drugim przypadku powinniśmy dla ułatwienia mieć wyćwiczoną umiejętność Duży Oręż na poziomie co najmniej drugim.


Ogr
Opis: Jeden z trudniejszym do pokonania potworów w grze. Jest bardzo silny, walczy z pomocą wielkiego kamienia przywiązanego do kija, który stanowi rękojeść broni. Ma długi pasek życia, występuje głównie w grupach po 2 - 4 osobników.
Doświadczenie: 400
Występowanie: Myrtana i Nordmar.
Proponowany Styl Walki: Silne uderzenia dwuręczną bronią, uniki w momencie ataku ogra, mikstury / czary lecznicze.

Pełzacz

Opis: Jego wygląd uległ diametralnej zmianie, oprócz tego stał się jeszcze szybszy i większy. Obrona przed jego ciosami to prawdziwe wyzwanie.
Doświadczenie:200
Występowanie: Jaskinie w Myrtanie. Pierwszego pełzacza spotkamy w Reddock.
Proponowany Styl Walki: Kule Ognia, mocne uderzenia, obrona z użyciem tarczy.

Pełzacz Piaskowy
Opis: Pustynny rodzaj pełzacza. Niektóre pełzacze tego typu nie żyją w jaskiniach, jak te z Myrtany. Większość z nich spotkamy na otwartej pustyni. Według opowieści Asasynów pancerze piaskowych pełzaczy są twardsze, aniżeli zwykłych.
Doświadczenie: 200
Występowanie: Varant - jaskinie, wydmy.
Proponowany Styl Walki: Kule Ognia, mocne uderzenia, obrona z użyciem tarczy.

Pełzacz Wojownik

Opis: Silniejszy pełzacz. Nie jest szary, jak zwykła odmiana, tylko zielony.
Doświadczenie: 300
Występowanie: Niektóre jaskinie w Myrtanie, np. pomiędzy Monterą a Gothą.
Proponowany Styl Walki: Kule Ognia, mocne uderzenia, obrona z użyciem tarczy.

Potwór
Opis: Zwierzę o niezbyt kreatywnej nazwie. Może przypominać trochę Tyranosaura Rexa. Wygląda jak dinozaur, atakuje też podobnie. I to całkiem skutecznie.
Doświadczenie: 500
Występowanie: Okolice Nemory, niedaleko świątyni w Trelis, lasy pomiędzy Geldern a Silden, niedaleko ruin znajdujących na wzgórzach na północ od Geldern.
Proponowany Styl Walki: Magia, silne ciosy bronią dwuręczną, strzały z kuszy.

Piaskowy Topielec
Opis: Pustynny kuzyn topielca o innej barwie niż jego myrtański kuzyn. Różni się tylko wyglądem, bo nie zauważymy raczej innych istotnych różnic.
Doświadczenie: 100
Występowanie: okolice Bakareshu, oazy w Varancie.
Proponowany Styl Walki: Seria szybkich ciosów, uniki.

Rozpruwacz
Opis: Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to większa wersja dzika, ale rozpruwacze walczą z tymi zwierzętami. Jego ataki mogą wywołać u nas chorobę, co poskutkuje znacznie wolniejszą regeneracją wytrzymałości. Żyją w grupkach po 2 – 3 osobników.

Doświadczenie: 200
Występowanie: Lasy Myrtany.
Proponowany Styl Walki: Silne Uderzenia. Rozpruwacz stanowi wyzwanie jedynie na początku gry, potem powinniśmy go zabić 2 – 3 ciosami lub pociskami magicznymi.

Schrat
Opis: Rzadko spotykany humanoid.Skrzyżowanie goblina z ogrem. Jest wzrostu człowieka, walczy za pomocą pięści lub pałki. Jest wytrzymały.

Doświadczenie: 300
Występowanie: Lasy Myrtany
Proponowany Styl Walki: Silne uderzenia bronią jednoręczną.

Sęp
Opis: drugie obok mewy zwierzę nie dopracowane przez twórców gry. Pozbawione możliwości ruchu, nie reaguje na nasz widok.
Doświadczenie: 25
Występowanie: przełęcz do Varrantu, przełęcz do Nordmaru, Varrant.
Proponowany Styl Walki: z powodu braku jakiejkolwiek reakcji ze strony sępa możemy go zabić choćby pięścią.

Smok
Opis: W porównaniu ze smokami z NK te są tylko przerośniętymi jaszczurkami, co nie znaczy, że są nieszkodliwe. Rzadko spotykane gady ziejące żywym ogniem. W ich legowiskach znajdują się drogocenne skarby.

Doświadczenie: 500
Występowanie: Jaskinia pod Cape Dun, Wzgórze przy Geldern, Okolice Silden. Pustynia między Mora Sul a Bakareshem.
Proponowany Styl Walki:Magia Ognia nie wyrządzi mu większych szkód. Powinniśmy skorzystać zatem z magii przywołań, np. Lodowej Lancy czy Fali Mrozu. Jeżeli gramy wojownikiem, powinniśmy wyjąć najlepszą broń oburęczną, jaką mamy przy sobie.

Strażnik Świątynny
Opis: Pół-człowiek, pół-skorpion. Atakuje wielkim żądłem. Jest ich tylko dwóch, strzegą wejść świątyń Al – Shedim i Mora Sul.

Doświadczenie: 400
Występowanie: Świątynie w Varancie: Mora Sul i Al–Shedim.
Proponowany Styl Walki:Szybkie uderzenia. Typ broni, jakiej użyjemy, raczej nie ma znaczenia – ważne, byśmy byli dobrzy w posługiwaniu się nią.

Szabloząb
Opis: Stwór przywodzący na myśl epokę lodowcową. Podobny do tygrysa, ma jasne umaszczenie i długie, wystające kły. Jest jednym z poważniejszych wyzwań dla nordmarskiego myśliwego.

Doświadczenie: 300
Występowanie: Nordmar
Proponowany Styl Walki: Długa Broń, Magia.


Szakal
Opis: Pustynny kuzyn wilka, różni się od niego umaszczeniem i tym, że jest od niego znacznie słabszy. Bardzo pospolite zwierzę na pustyni.
Doświadczenie: 50
Występowanie: Varant
Proponowany Styl Walki: Po jakimś czasie będziemy mogli go zabić tylko jednym ciosem ze średnio potężnej broni jednoręcznej.

Szkielet
Opis: Sterta kości, która była kiedyś człowiekiem. Broń Dystansowa nie czyni mu większej szkody. Uzbrojony w pałkę, zardzewiały miecz lub łuk. Czasami nosi drewnianą tarczę.
Doświadczenie: 200
Występowanie: Cmentarze, Gotha, Jaskinie, grobowce przodków, świątynie pradawnych.
Proponowany Styl Walki: kilka normalnych ciosów jakimkolwiek orężem, kule ognia.


Ścierwojad

Opis: Jego wygląd uległ całkowitej przemianie w stosunku do poprzednich części gry. Nadal jest jednak podobny do kury. Jedno z pierwszych źródeł mięsa. Łatwy do pokonania już na samym początku gry. Pierwszego z nich zabijamy w drodze do Reddock.
Doświadczenie: 50
Występowanie: Myrtana
Proponowany Styl Walki: zwykłe uderzenia. Nie warto marnować many na tak słabe stworzenie.

Świnia
Opis: Typowe zwierzę hodowlane. Źródło pożywienia. Zaatakowane ucieka.
Doświadczenie: 50
Występowanie: Farmy
Proponowany Styl Walki: cios, góra dwa. Rodzaj broni nie gra roli.

Topielec

Opis: Ten stwór również ewoluował pod względem wyglądu. Chodzi teraz na dwóch łapach, jego skóra ma błękitną barwę.

Doświadczenie: 100
Występowanie: Niedaleko zbiorników wodnych w Myrtanie i Varancie.
Proponowany Styl Walki: Zwykłe uderzenia. Typowy potwór, na którym zdobywamy doświadczenie od samego początku gry.


Troll
Opis: Wcześniej przypominał wielkiego goryla, teraz przywodzi na myśl coś bardziej "misiowatego". Jeden z trudniejszych do pokonanie potworów, ciosem swej łapy może nas nauczyć latać. Nie jest już tak głupi, jak np. w Gothicu 2, gdzie gracze wymyślali setki sposobów, jak pokonać trolla na śmiesznie niskim poziomie doświadczenia. Jest bardzo wytrzymały.

Doświadczenie: 500
Występowanie: Zakamarki lasów Myrtany, Nordmar. Niedaleko ruin, znajdujących na wzgórzach w kierunku północnym od Geldern, przejście lądowe do Varantu.
Proponowany Styl Walki: Seria silnych ciosów. Najlepiej będzie, jeśli użyjemy broni dwuręcznej, w ostateczności magii.

Wąż
Opis: Zwyczajny wąż. Nawet nie jest jadowity, nie może nas zaatakować.

Doświadczenie: 25
Występowanie: Jaskinie i łąki w Myrtanie i w Varrancie

Proponowany Styl Walki: wystarczy pojedyncze uderzenie byle jakim orężem.

Wilk
Opis: Występuje w grupach, w dodatku jej groźną bronią jest tak zwana "furia", czyli seria ciosów, która może nawet zabić naszego bohatera. W porównaniu do lodowej odmiany jest dosyć słaby.
Doświadczenie: 50
Występowanie: wilki panoszą się po całej Myrtanie
Proponowany Styl Walki: Magia, broń dystansowa – najlepiej łuk oraz szybkie ciosy – najbardziej przydatna w przypadku spotkania wilka wydaje się jednoręczna klinga.


Włochaty Bizon
Opis: Włochaty Bizon to dość powolny zwierz. Jednak nie możemy dać się zwieść pozorom. Zawsze występuje w stadach, którego członkowie nie przyjmą do wiadomości, że ktoś atakuje członka grupy. Ma rogi, z których robi użytek. Niebezpieczny nawet pod koniec gry. To kuzyn zwykłego bizona z Myrtany. Ma trochę grubszą skórę, co daje mu niewiele większą wytrzymałość.

Doświadczenie: 200.
Występowanie: Nordmar.
Proponowany Styl Walki: Z daleka strzelamy w niego z łuku lub z kuszy. Gdy podejdzie najlepiej wyprowadzajmy szybkie ciosy długim orężem, by żaden osobnik ze stada nie potraktował nas swoimi rogami.

Włochaty Nosorożec
Opis: Rzadko spotykany przeciwnik. Wyróżnia się swoim rogiem, którym może uszczuplić nasz pasek życia. Nordmarska odmiana, porośnięta dodatkową sierścią, która zapewnia nosorożcowi ciepło.

Doświadczenie: 200
Występowanie: Nordmar
Proponowany Styl Walki: Broń Dystansowa z racji tego, że nosorożec ma grubą skórę raczej nic mu nie zrobi. Powinniśmy więc użyć ciężkiej broni – toporów, halabard, mieczy dwuręcznych itp.

Zając
Opis: Małe zwierzątko. Źródło pożywienia dla początkującego myśliwego, ale zabijając go możemy nabić sobie niewielką ilość doświadczenia – przydatne, jeśli kogoś interesuje jak najwyższy poziom doświadczenia.

Doświadczenie: 25
Występowanie: Myrtana – lasy, łąki, okolice farm
Proponowany Styl Walki: zwykłe uderzenie jakimkolwiek orężem. Zginie po jednym naszym ciosie.

Zębacz

Opis: Szybki, zielony i zwinny gad. Atakuje z biegu, gryząc. Lepiej nie dać mu wyjść z kontrą. Występuje głównie w lasach, a nie, tak jak w poprzednich częściach w górach.
Doświadczenie: 150
Występowanie: Myrtana
Proponowany Styl Walki: Seria szybkich ciosów. O ile w pierwszej części Gothica walka z zębaczem była wyzwaniem, to w G3 na pewno już takim nie jest.

Zombie
Opis: Żywy trup. Uległ jednej z największych przemian. I pod względem wyglądu, i ataku. I szybszy się zrobił, ale jednocześnie został mocno osłabiony przez twórców gry. Często występuje w grupach.

Doświadczenie: 200
Występowanie: Gotha, Świątynie Pradawnych, Opuszczone jaskinie i domy.
Proponowany Styl Walki: Zwyczajne ciosy. Po kilku powinien paść, już na początku gry. Gdy spotkamy się z nimi pierwszy raz, w Goth'cie, nie powinniśmy mieć problemu z ich zabiciem.

Żółw
Opis: Całkowicie niegroźny wodny gad. Zamieszkuje plaże i oazy. Aż żal go zabijać.
Doświadczenie: 25
Występowanie: Myrtana, Varrant – plaże, oazy.
Proponowany Styl Walki: zwykłe uderzenie jakimkolwiek orężem. Zginie po jednym naszym ciosie.

Screeny

ver. beta 1.3
__________________
"Jeżeli jedna osoba ma jakieś urojenia, nazywamy to szaleństwem.
Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie, nazywamy to religią." - Robert M. Pirsig

Ostatnio edytowane przez Nederland : 04-10-10 o 21:12. Powód: Nikt tu nie zagląda, więc odświeżyłem link (tamten wygasł), dodałem też mewę, o której istnieniu dotąd nie wiedziałem.
RPG
Nederland jest offline  
Góra
Zamknięty Temat


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[Artykuł] Poradnik Maga Azura Cael Gothic 0 15-07-09 13:14
[Artykuł] Poradnik kowalstwa asioka Cael Gothic 0 14-07-09 20:53
[Artykuł] Nauczyciele: Gothic 3 milten009 Cael Gothic 0 05-07-09 12:23
[Artykuł] Konsola: Gothic 3 Burratos Cael Gothic 0 11-06-09 12:45


Powered by vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.