![]() |
#1 | |
Chrząszcz
Zarejestrowany: wrzesień 2014
Posty: 3
|
![]() Nigdy nie byłem uprzedzony do Arcanii i nie przekreślałem tej gry tylko dlatego, że nie zrobiła jej firma Piranha Bytes. Nie zmienia to faktu, że od pierwszego kontaktu z czwartą odsłoną cyklu Gothic czułem wielki zawód. Rozumiem, że intencją autorów było tchnięcie życia w podupadłą ostatnimi czasy markę, ale wprowadzone przez Spellbound innowacje nie przypadły mi do gustu. Nie zaakceptowałem rewolucyjnych zmian w mechanice rozgrywki, podobnie jak większość fanów serii, bardzo konserwatywnych jeśli chodzi o przygody Bezimiennego. Prawda jest taka, że Arcania może i była względnie przyzwoitą produkcją z gatunku action RPG, ale z drugiej strony była też wyjątkowo przeciętnym Gothikiem. Niniejszy dodatek, który zrodził się w nieopisanych wręcz bólach, sprawia zdecydowanie gorsze wrażenie. Nie jest bowiem ani jednym, ani drugim.
Nie będę opisywał pokrętnej historii powstawania tego rozszerzenia, bo szkoda na to czasu i miejsca – wszystkie niezbędne informacje na ten temat znajdziecie na łamach naszego serwisu. Od siebie dodam jedynie tyle, że po wielu perturbacjach gra miała swoją światową premierę w październiku. Firma CD Projekt tradycyjnie podeszła do wydania Upadku Setarrif z typowym dla siebie profesjonalizmem. Grę całkowicie spolszczono, a w rolach głównych wystąpili ci sami aktorzy, którzy podkładali głosy w „czwórce”. Usłyszymy tu więc nie tylko pamiętnego Bezimiennego z Gothica – Jacka Mikołajczaka, ale również Jacka Kopczyńskiego, głównego bohatera Arcanii. Jeśli ktoś za dubbingiem nie przepada, może odpalić produkt z angielskimi dialogami i polskim tekstem. Upadek Setarrif jest dodatkiem samodzielnym, co oznacza, że do jego działania nie jest wymagana podstawowa wersja gry. Weterani pierwowzoru są jednak w uprzywilejowanej pozycji, mogą bowiem przenieść swojego bohatera z podstawki prosto do rozszerzenia. W przypadku gdy nie dysponujemy odpowiednim „sejwem”, pozostają nam z góry narzucone postacie. Autorzy przygotowali trzech śmiałków do wyboru: wojownika, łowcę i maga. Podział na klasy jest oczywiście umowny, bo gra nie stawia żadnych przeszkód, by uczyć się w dowolnej dziedzinie – decydujemy po prostu, które zdolności są już rozwinięte, a które nie. Każdy z bohaterów ma na starcie 28 poziom doświadczenia, a do dyspozycji kilkanaście darmowych punktów, które można rozdysponować pomiędzy wolne umiejętności. Szału nie ma, bo drzewko talentów prezentuje się identycznie jak w Arcanii, czyli biednie. Z drugiej strony i tak nie ma to żadnego znaczenia. Grając typowym rębajłą, nie rozwinąłem postaci ani razu. Powód? Nie było takiej potrzeby. Do akcji wkraczamy tuż po ukończeniu pierwowzoru. O fetowaniu wielkiego sukcesu nie ma mowy, bo z Setarrif – jedynego miasta, którego nie mieliśmy okazji odwiedzić w czwartym Gothicu – płyną niepokojące wieści. Na prośbę króla Rhobara III bezimienny bohater postanawia wyruszyć do zrujnowanej twierdzy i zbadać przyczynę rozprzestrzeniającego się zła, zanim zbierze ono krwawe żniwo w całej Argaanii. Szybko okazuje się, że w sprawę zamieszany jest demon, ten sam, który niedawno gnębił naszego władcę. Unicestwienie piekielnej poczwary staje się oczywiście głównym celem zabawy. |
|
RPG![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Chrząszcz
Zarejestrowany: wrzesień 2014
Posty: 7
|
![]() Jeśli chodzi o arcanie to powiem tak - gdyby ta gra nie miała w nazwie słowa GOTHIC, oraz gdyby nazwy bohaterów, krain, itd. były zmienione, a także fabuła nie była by powiązana z tą serią, nie był bym poirytowany, chociaż i tak gry nie potępiam, stawiam ją jako średnią, między innymi mogę pochwalić grafikę, na full detalach wygląda niczego sobie. Wszyscy jednak wiemy, że z powodu, tego przyłączenia gry do serii gothic, wielu arcani za to nienawidzi, wręcz traktują ją jak nieudaną operacje, która według nich, swoją miernością dorównuje - G3 zmierzch bogów. Osobiście uważam, że legenda ukochanej przez nas wszystkich serii, kończy się na niedopracowanej trójeczce i nie tylko ja tak sądzę, identyczne zdanie mają również ludzie z PB.
Upadek Setariff. Czym on tak naprawdę jest...? Dla mnie jest to tylko chwyt marketingowy, stworzony w celu podniesienia ceny pewnej gry o nazwie - Arcania Gothic 4. Cóż, przynajmniej dokończyli tą grę, no i tylko to udało im się lepiej niż piranhi z Gothic 3. ![]() Ostatnio edytowane przez Swiney : 18-10-14 o 11:10. |
|
RPG![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Chrząszcz
Zarejestrowany: sierpień 2014
Skąd: Stary Obóz
Posty: 15
|
![]() No nie powiedziałbym że gothic 4 to takie dno ! gothic 4 też jest fajny tak jak i 1 , 2 , i 3 Polecam również dodatek do arcani również Też polecam dodatek do gothica 2 i 3 bo do 1 nie ma :/ ale gothic 4 jest fajny Nie wiem co wam się tam nie podoba.
__________________
Niech śniący Będzie Z Tobą Nieznajomy ![]() |
|
RPG![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Arcania crashuje już na pulpicie | Kubat123 | Pomoc techniczna | 1 | 11-08-13 15:33 |
ArcaniA na konferencji CDP - polski dystrybutor już znany | Macrentofeth | ArcaniA: Gothic 4 | 20 | 30-05-10 15:37 |
Już nie ArcaniA: A Gothic Tale - mamy oficjalne stanowisko JoWooD | Macrentofeth | ArcaniA: Gothic 4 | 36 | 10-04-10 14:18 |
To już nie jest Gothic! Arcania: A Gothic Tale. | DoneR | ArcaniA: Gothic 4 | 272 | 08-09-09 15:51 |