Wyświetl Pojedyńczy Post
Nieprzeczytane 23-07-09, 14:24   #1
Nederland
Black Swan
 
Nederland awatar
 
Zarejestrowany: marzec 2009
Skąd: Ragnarock
Posty: 3 621
Domyślnie [Artykuł] Solucja: Varrant

Solucja - Varrant
(by Nederland - solucja - patch 1.6)
Poziom trudności - średni.

W większości zadań będzie tak, że na łatwym poziomie dostaniemy więcej doświadczenia niż na średnim, z kolei na trudnym poziomie mniej niż na średnim. Przypominam, że solucja jest napisana w oparciu o patch 1.6 i średni poziom.

Tekst w poniższym artykule zawiera informacje potrzebne do przejścia wszystkich zadań na południu Kontynentu, czyli na pustyni Varrant. Następuje podział na miasta, w których zadania otrzymujemy. Opiszę przebieg zadań i wszystkie nagrody włącznie z punktami doświadczenia, złotem i innymi rzeczami, jakie dostajemy po wykonaniu owego questa. Gdzie nie gdzie wplotę swoje subiektywne opinie. W razie problemów z odnalezieniem jakiegoś NPC'a posłużcie się tą mapą. W razie, gdyby ktoś miał problemy z językiem angielskim, istnieje też polska wersja.

BRAGA

Aila
Zleca: Nafalem
Zadanie otrzymujemy od Nafalema, musimy uwolnić z rąk Koczowników "kwiat Bragi", czyli tancerkę Ailę. Do obozu Koczowników możemy dostać się eskortując Rordiana, którego to znajdziemy pośród ruin na poludnie od miasta. Po dotarciu na miejsce staniemy przed wyborem:
Możemy zabić wszystkich Koczowników (co powoduje wykonanie zadania Polowanie na Nagrody: Asaru), lub przyłączyć się do nich. Niezależnie od naszego wyboru czeka nas jeszcze odprowadzenie tancerki z powrotem do Nafalema.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Bradze +15, 300 sztuk złota


Danina Bernardo
Zleca: Nafalem
Nafalem chce abyśmy zebrali daniny od okolicznej ludności. Czasami napotkamy jakieś trudności, czasem obędzie się bez wysiłku. Najpierw chodźmy do Bernardo. Kupiec jednak nie chce oddać swojej daniny, ponownie stajemy przed wyborem: możemy po prostu pobić Bernardo albo zaszantażować go listem, który zdobędziemy zabijając Taklara (szczegóły w opisie innego zadania) i wyciągające z jego truchła. Po odzyskaniu daniny należy jeszcze zanieść pieniądze Nafalemowi.
Nagrody: Doświadczenie +1250, Reputacja w Bradze +5

Danina Jose
Zleca: Nafalem
Nefalem chce abyśmy zebrali daniny od okolicznej ludności. Czasami napotkamy jakieś trudności, czasem obędzie się bez wysiłku. Udajemy się do Jose. Asasyn ten jest honorowym człowiekiem, więc bez zbędnego gadania odda nam swoją daninę, którą musimy zanieść Nafalemowi.
Nagrody: Doświadczenie +500, Reputacja w Bradze +5

Danina Luki
Zleca: Nafalem
Nefalem chce abyśmy zebrali daniny od okolicznej ludności. Czasami napotkamy jakieś trudności, czasem obędzie się bez wysiłku. Przywódca Bragi oczekuje daniny również od Luki, jednak Asasyn ten jest biednym człowiekiem i nie ma pieniędzy, więc pozostaje nam za niego zapłacić, jednak ten czyn nie będzie daremny. Okazuje się, że Luka jest płatnerzem i może dla nas wykonać Lekki Pancerz Asasyna, ale potrzebuje do tego pięciu skór Mrocznego Zębacza. Na polowanie udajemy się z Diegiem, który nas poprowadzi. Po udanych łowach wracamy do Luki z potrzebnymi trofeami, a Asasyn w zamian daje nam obiecany pancerz.
Nagrody: Doświadczenie +500, Reputacja w Bradze +5

Danina z Bragi
Zleca: Nafalem
Musimy zebrać daninę od mieszkańców Bragi. Wykonanie tego zadania polega na zebraniu pieniędzy od Jose, Luki, Tufaila i Bernardo. Po zebraniu danin zanosimy wszystkie pieniądze do Nafalema.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja u Asasynów +10, Reputacja w Bradze +15

Eskortuj Riordiana
Zleca: Riordian
Riordian jest Magiem Wody, znakomicie nam znanym z poprzednich części Gothica. Znajdziemy go na południe od Bragi. Zadanie nie jest wymagające, po prostu podążamy za Riordianem broniąc go przed Piaskowymi Pełzaczami. Walka z tymi potworami nie jest konieczna, Mag sobie świetnie poradzi sam, a doświadczenie nalicza się na nasze konto bez zbędnego uszczerbku na zdrowiu Bezimiennego. Zadanie kończy się, gdy odeskortujemy Riordiana do jaskini Asaru.
Nagrody: Doświadczenie +1500

Podążaj za Tufailem
Zleceniodawca: Tufail
Tufail został okradziony przez miejscowych rabusiów. Zabrali oni Puchar Sprzedawców Wody należący do Abbasa. Rozmawiamy z Tufailem, następnie podążamy za nim do jaskini bandytów pod dowództwem Malira. Zabieramy z jednej ze skrzyń Puchar i oddajemy go Nafalemowi.
Nagrody: Doświadczenie +1000

Polowanie na Nagrody: Asaru
Zleceniodawca: Jose
Miasteczko Braga ma problem z najazdami Koczowników i Bandytów, które ostatnio się nasilają. Jose jest odpowiedzialny za rozwiązanie tego problemu. Zleci nam morderstwa trzech osób, najpierw zajmujemy się Asaru. Do jego jaskini możemy się dostać wykonując zadanie Eskortuj Riordiana. Pozostaje nam tylko zabić wodza Koczowników. Zadanie może sprawiać problemy, ze względu na kilku przeciwników, z jakimi przyjdzie nam walczyć. Uwaga - jeśli zabijemy Asaru, inni Koczownicy, w tym Riordian zaatakują nas. Po wykonaniu zlecenia idziemy do Jose.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Bradze +15, 500 sztuk złota

Polowanie na Nagrody: Braga
Zleceniodawca: Jose
Miasteczko Braga ma problem z najazdami Koczowników i Bandytów, które ostatnio się nasilają. Jose jest odpowiedzialny za rozwiązanie tego problemu. Zleci nam morderstwa trzech osób: Malira, Taklara i Asaru. Opisy zadań w których zabijamy te postaci opisałem wyżej / poniżej.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Bradze +5, 900 sztuk złota

Polowanie na Nagrody: Malir
Zleceniodawca: Jose
Miasteczko Braga ma problem z najazdami Koczowników i Bandytów, które ostatnio się nasilają. Jose jest odpowiedzialny za rozwiązanie tego problemu. Zleci nam morderstwa trzech osób, zajmijmy się jednak Malirem. Do jego jaskini doprowadzi nas Tufail (zadanie Podążaj za Tufailem). Pozostaje nam tylko zabić Malira i jego towarzyszy. Po wykonaniu zadania idziemy do Jose.
Nagrody: Doświadczenie +2750, Reputacja w Bradze +10, 300 sztuk złota

Polowanie na Nagrody: Taklar
Zleceniodawca: Jose
Miasteczko Braga ma problem z najazdami Koczowników i Bandytów, które ostatnio się nasilają. Jose jest odpowiedzialny za rozwiązanie tego problemu. Zleci nam morderstwa trzech osób, ostatnią, jaką przyjdzie nam zabić jest Taklar, który podobnie jak Malir jest bandytą. Ukrywa się on w ruinach na południe Bragi. Zabijamy Taklara i pozostałych przestępców, gdy to uczynimy wracamy do Jose.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Braga +10, Złoto 300

Przygotowania do wyzwolenia Bragi
Zleceniodawca: Marus (Jaskinia Asaru)
Zadanie to musimy wykonać, jeśli liczymy na pomoc Koczowników w wyzwalaniu Bragi. Marus mówi nam, że nie obędzie się bez potrzebnego oręża, dostarczamy mu więc trzy paczki z bronią. Owe paczki możemy znaleźć w Myrthanie. Najwięcej ich znajduje się w miastach okupowanych przez orków i ich obozach.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja u Koczowników +5

Puchar sprzedawców wody
Zleceniodawca: Abbas
Abbas chce, abyśmy odszukali jego Puchar Sprzedawców Wody i oddali go Nafalemowi. Ostatnio miał go Tufail, jednak został okradziony. Puchar ten znajdujemy w kufrze w jaskini Malira. Jak już wspominałem, do jaskini doprowadza nas Tufail w zadaniu Podążaj za Tufailem.
Nagrody: Doświadczenie +1750, Reputacja w Bradze +5, 200 sztuk złota

Ruiny w pobliżu Bragi
Zleceniodawca: Ayitos
Zadanie to musimy wykonać, jeśli liczymy na pomoc Koczowników w wyzwalaniu Bragi. Ayitos mówi nam, że odbijanie Bragi nie może się rozpocząć dopóki ruiny, w których zamierzają się ukryć Koczownicy nie będą całkowicie bezpieczne. Musimy zabić Taklara i jego bandę. Znajdujemy ich w ruinach i zabijamy. Wracamy do Ayitosa i mówimy, że ruiny są już bezpieczne.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja u Koczowników + 5

Skóra mrocznego zębacza
Zleceniodawca: Luka
Jeśli powiemy Luce, że zbieramy daninę dla Nafalema, ten powie, że nie ma pieniędzy. Musimy za niego zapłacić, ale on da nam coś w zamian. Asasyn może dla nas wykonać Lekki Pancerz Asasyna, ale potrzebuje do tego pięciu skór Mrocznego Zębacza. Na polowanie udajemy się z Diegiem, który nas poprowadzi. Po udanych łowach wracamy do Luki z potrzebnymi trofeami, a Asasyn w zamian daje nam obiecany pancerz.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Lekki pancerz Asasyna

Wyzwolenie Bragi
Zleceniodawca: Asaru
Pora wyzwolić Bragę spod rąk Asasynów. Jeżeli wykonaliśmy zadania dla Koczowników, będą na nas czekać w ruinach niedaleko miasta. W przeciwnym razie musimy wyzwolić miasto sami. Jesli jednak Koczownicy zobowiązali się nam pomóc, wystarczy zagadać do Asaru, Koczownicy udadzą się w stronę miasta. Gdy Asasyni ich zobaczą, zaczną ich atakować, rozpocznie się wyzwalanie. Jeśli zdecydowaliśmy się zabijać Asasynów samodzielnie, odbijanie Bragi rozpocznie się wraz z chwilą, gdy zabijemy pierwszego syna pustyni w obrębie miasta.
Nagrody: Doświadczenie +3500, Koczownicy +5


Bagienne ziele dla Vasco
Zleceniodawca: Vasco
Vasco zleca nam zadanie. Musimy przynieść mu Paczkę Bagiennego ziela, można ją zdobyć na dwa sposoby: pokonać Mamuka i Grubuza na arenie w Lago i otrzymać w nagrodę ową paczkę w nagrodę, albo wykonać zadanie Krwawi Krwiopijcy w Lago. Walka na arenie jest mniej wymagająca, zalecam więc to rozwiązanie.
Nagrody: Doświadczenie +500, Alchemia +1, 500 sztuk złota

Brudne sprawki
Zleceniodawca: Vasco
Vasco miał dostarczyć Sancho złoto, jednak niespecjalnie chce mu się je oddać, proponuje nam więc przekręt. Musimy powiedzieć Sancho, że na Vasco napadli bandyci i zabrali mu pieniądze. Możemy jednak powiedzieć prawdę, wtedy owe zadanie zostanie anulowane, a my dostaniemy quest Porozmawiaj z Vasco.
Nagrody: Doświadczenie +1500, 500 sztuk złota

Dziesięć kwiatów kaktusa
Zleceniodawca: Eusebio
Eusebio prosi, abyśmu przynieśli mu dziesięć kwiatów kaktusa, bo chce zrobić z nich nowy rodzaj wódki, nad którym pracuje. Same kwiaty - do zebrania na całej pustyni, najłatwiej znaleźć je na wydmach lub przy kaktusach.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja w Ben Erai +5, Alchemia +1, Przepis na wódę z kwiatów kaktusa

Lepiej, żeby Lukar wyniósł się z miasta
Zleceniodawca: Sancho
Lukar przyzna nam się, że okrada Sancho. Idziemy do przywódcy Ben Erai, rozmawiamy z nim na temat poczynań Lukara. Dostajemy owe zadanie, idziemy do Lukara i mówimy mu, że go wydaliśmy. Teraz musimy tylko zabić Asasyna. Po wykonanej robocie idziemy do Sancho.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja w Ben Erai +10

Łowy na pełzacze
Zleceniodawca: Vasco
Vasco chce, żebyśmy zabili dwanaście Twardych Pełzaczy Piaskowych, które kręcą się niedaleko miasta. Grasują one w górach, na zachód Ben Erai. Gdy wybijemy wszystkie znajdujące się przy wzniesieniu, musimy jeszcze pójść do jaskini obok. Ma one wielkie wejście, więc nie sposób jej nie zauważyć. Po eksterminacji potworów z jaskini wracamy do Vasco po nagrodę. UWAGA: jeżeli otrzymaliśmy to zadanie i w trakcie jego wykonania wydamy Vasco Sanchowi (zadanie Porozmawiaj z Vasco), ten obrazi się na nas, a zadanie zostanie anulowane.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Ben Erai +15, 300 sztuk złota

Nieoczekiwana wiadomość od Sigmora z Bakareshu
Zleceniodawca: Sancho
Zadanie to otrzymamy gdy przysłużymy się miasto, czyli krótko mówiąc kiedy zdobędziemy 75 punktów reputacji w Ben Erai. Sancho napisze dla nas list polecający, który mamy zanieść do Sigmora w Bakareshu, znajdującego się dokładniej w Świątyni Beliara (żeby do niej wejść wymagane jest 75 punktów reputacji w Bakareshu). Gdy dostarczymy owy list, otrzymamy dużą ilość (15) punktów reputacji u Asasynów, która się przyda, szczególnie jeśli gramy Synem Pustyni.
Nagrody: Doświadczenie +500, Reputacja u Asasynów +15

Niewolnicy dla Lago
Zleceniodawca: Wychudły niewolnik
Po wykonaniu zadania Porozmawiaj z Vasco, Sancho zleci nam zadanie polegające na eskorcie niewolników. Rozmawiamy z Wychudłym Niewolnikiem i zabieramy go do tunelu w Lago razem z innymi niewolnikami, którzy się do nas dołączyli. Jedyne trudności na drodze, jakie możemy spotkać, to szakale, ale nawet niewolnicy bez trudu je zabiją.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Ben Erai +20, Złoto 500

Oswobodź Ben Erai
Zleceniodawca: Lukar
Czas odbić Ben Erai. Lukar może nam w tym pomóc, ale niestety nie za darmo. Musimy mu zapłacić 2100 sztuk złota, wtedy zmieni zdanie. Rozpocznie się odbijanie miasta, zabijamy wszystkich Asasynów (prócz Lukara) znajdujących się w Ben Erai. To zadanie nie jest wymagające.
Nagrody: Doświadczenie +2500, Reputacja u Koczowników. +5

Polowanie na Nagrody: Ben Erai
Zleceniodawca: Campa
Campa chce, abyśmy zajęli się przywódcami Koczowników i Bandytów, którzy znajdują się niedaleko miasta. Quest opiera się na wykonaniu zadania z serii Polowanie na nagrody (Hurit, Shakyor, Yespas)
Zadania na zabicie Hurita i Yespasa dostaniemy od Campy z Ben Erai, zlecenie na Shakyora otrzymamy od Fabio z Lago.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Ben Erai +20, 500 sztuk złota

Polowanie na Nagrody: Hurit
Zleceniodawca: Sugut
Campa chce, abyśmy zajęli się przywódcami Koczowników i Bandytów, którzy znajdują się niedaleko miasta. Najpierw zajmijmy się Huritem. Obozuje on na południe od Ben Erai. Nie jest on wcale łatwy do znalezienia, bo wraz z Koczownikami stoi na jednej spośród wielu wydm. Jeżeli go nie zabijemy, możemy doprowadzić do niego Vatrasa, gdy odbijemy cały Varrant. Jeśli zabijemy Hurita, nie odprowadzimy do niego Vatrasa.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Ben Erai +15, Złoto 400

Polowanie na Nagrody: Yespas
Zleceniodawca: Campa
Campa chce, abyśmy zajęli się przywódcami Koczowników i Bandytów, którzy znajdują się niedaleko miasta. Teraz zajmijmy się Yespasem, przywódcą okolicznej grupy bandytów. Znajduje się on na południowy zachód od Ben Erai. Musimy uważać, albowiem nie jest on sam.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja w Ben Erai +10, 200 sztuk złota

Porozmawiaj z Vasco
Zleceniodawca: Sancho.
Vasco miał dostarczyć Sancho złoto, jednak niespecjalnie chce mu się je oddać, proponuje nam więc przekręt. W tym zadaniu musimy powiedzieć przywódcy Ben Erai prawdę. Gdy oznajmimy Sanchowi, że Vasco chciał go oszukać, dostaniemy to zadanie, które polega tylko i wyłącznie na rozmowie z oszustem. UWAGA: jeżeli wcześniej otrzymaliśmy od Vasco zadanie Łowy na Pełzacze i go nie wykonaliśmy, po rozmowie z Vasco anuluje się.
Nagrody: Doświadczenie +250

Praca dla Sancha
Zleceniodawca: Navaras
Strażnik miejski Navaras pilnujący miejscowego tunelu chce, abyśmy popracowali na rzecz Ben Erai Musimy wykonać dla Sancha misje: Tunel w Lago, Porozmawiaj z Vasco, Niewolnicy dla Lago. Po wykonaniu wyżej wymienionych zadań wracamy do Navarasa.
Nagrody: Doświadczenie +500

Tunel w Lago
Zleceniodawca: Sancho
Sancho potrzebuje informacji na temat tunelu w pobliskim Lago. Musimy porozmawiać z Fabio, przywódcą Lago i wypytać go o wszystko. Po otrzymaniu potrzebnych informacji wracamy do Sancha po nagrodę.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Ben Erai +5, 100 sztuk złota


Dowiedz się kim jest więzień!
Zleceniodawca: Lekceważący strażnik
Zadanie rozpocznie się, gdy spytamy się Lekceważącego Strażnika o tożsamość więźnia. Oczywiście klawisz jej nam nie wyjawi, musimy sami się dowiedzieć. Mamuk może wyjawić imię więźnia, ale pod jednym warunkiem - musimy mu przynieść trofea z Topielców. (zadanie Trofea z Topielców). Topielce panoszą się po całej Myrthanie, przy zbiornikach wodnym i na Varrancie, w pobliżu oaz. Po wykonaniu zadania dowiemy się, że więzień nazywa się Vatras i jest Magiem Wody.
Nagrody: Doświadczenie +1000

Dziwne sny Sibura
Zleceniodawca: Sibur Narad
Hatlod z Silden, który jest budowniczym łodzi, potrzebuje planów statku. Tak się składa, że w posiadaniu Planów Statku Idealnego jest Sibur Narad, miejscowy ćpun. Owy osobnik lubi palić Bagienne Ziele leżąc nago na skórach wilków. Musimy przynieść mu 5 skór Lodowych Wilków. Jeżeli wcześniej byliśmy w Nordmarze, możliwe, że mamy owe skóry w naszym inwentarzu. Jeśli jednak tam nie byliśmy, czeka nas przymusowa wycieczka na północ.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja Lago +15, Alchemia +1, Plany statku idealnego dla Hatloda z Silden.

Kamień lwa
Zleceniodawca: Shakyor
Zadanie to możemy otrzymać tylko gdy wyzwoliliśmy Lago spod rąk Asasynów. Wtedy musimy pójść do Shakyora. Powie nam, abyśmy porozmawiali z przywódcami Koczowników – Asaru, Huritem, Kayorem, Sinikarem i Wutrasem. Udajemy się do wymienionych osób i rozmawiamy z nimi, następnie wracamy do Shakyora.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Druidzki kamień lwa

Krwawi krwiopijcy
Zleceniodawca: Rasul
Ogrodnik Rasul ma problem z krwiopijcami, które niszczą jego plony Baginnego Ziela. Zleca nam zabicie dziesięciu owych stworzeń grasujących na wzgórzu obok Lago. Musimy uważać na ich żądła, mogą nas zatruć, a wtedy czar odtrucia, wyuczona odporność na trucizny bądź odtrutka będą nam niezbędne. Kula Ognia to idealny czar do wykonania tego zadania, możemy też posłużyć się bronią dystansową (kuszą albo łukiem).
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja w Lago +15

Odstaw Vatrasa do Hurita
Zleceniodawca: Vatras
Po wybiciu Lago rozmawiamy z Vatrasem. Będzie chciał wrócić do swojego plemienia, któremu przewodzi Hurit. Doprowadzamy go do niego. Hurit jest w tym samym miejscu, co wtedy, gdy od Campy dostawaliśmy się zadanie na zabicie go, czyli na południe od Ben Erai, na jednej z wydm wraz ze swoim 'oddziałem'. Możliwe, że to zadanie będzie dostępne dopiero po wyzwoleniu Varrantu (ja tak miałem).
Nagrody: Doświadczenie +4500, Reputacja u Koczowników +3

Oswobodź Lago!
Zleceniodawca: Shakyor
Zadanie opiera się na zabiciu wszystkich Asasynów w Lago. Musimy odbić je sami, nie mamy możliwości otrzymania pomocy, nie ma nawet niewolników, którzy mogliby nam pomóc. Na szczęście Asasynów nie jest wielu, tak więc to zadanie nie jest zbytnio wymagające.
Nagrody: Doświadczenie +6500, Reputacja u Koczowników +5

Polowanie na Nagrody: Shakyor, lew pustyni
Zleceniodawca: Fabio
Campa chce, abyśmy zajęli się przywódcami Koczowników i Bandytów, którzy znajdują się niedaleko miasta. To zadanie zleca nam jednak Fabio. Musimy zabić Shakyora, Koczownika mieszkającego niedaleko Lago. Musimy mieć się na baczności, jego Lew też nas zaatakuje. Po zabiciu Druida możemy wyciągnąć z jego truchła Druidzki Kamień Lwa.
Nagrody: Doświadczenie +4500, Asasyni +4, Lago +25, 900 sztuk złota

Trofea z topielców
Zleceniodawca: Mamuk
Gdy spytamy się o imię więźnia, Mamuk mówi, ze najpierw musimy coś dla niego zrobić. Chce podwyższyć swoje notowania u Fabia poprzez trofea z pewnych zwierząt. Przynieś Mamukowi dziesięć szponów i dziesięć skór topielców. Topielce są m.in. w Myrtanie, przy rozmaitych zbiornikach, ale też w Varrancie. Wymagana umiejętność 'Zęby, szpony, rogi', bez niej się nie obejdzie
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja w Lago +15

Zmierz się z Grubuzem
Zleceniodawca: Grubuz
Stare, dobre walki na arenie. Zadanie nie wymaga dłuższego opisu. Jeśli pokonaliśmy Mamuka, jako następnego i zarazem ostatniego musimy pokonać orka, Grubuza. Walka nie jest zbyt wymagająca, po pokonaniu adwersarza, idziemy do Rasula po Paczkę Bagiennego Ziela, która jest główną nagrodą na arenie w Lago.
Nagrody: Doświadczenie +3000, Reputacja w Lago +20, Siła +1

Zmierz się z Mamukiem
Zleceniodawca: Mamuk
Stare, dobre walki na arenie. Zadanie nie wymaga dłuższego opisu. Jeśli chcemy zmierzyć się z Grubuzem, najpierw musimy stanąć do walki z Asasynem. Mamy pokonać wiecznie naćpanego Mamuka na arenie. Po wygraniu standardowego pojedynku możemy stanąć do walki z orkiem.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja w Lago +10, Siła +1


Bankiet dla sępów
Zleceniodawca: Julio
Julio chce abyśmy zabili Suguta, Asasyna stacjonującego wraz z kolegami na północ od Ben Sali, nieopodal oazy. Sugut jest również złodziejem Magicznej Rudy, zlecenie na jego zabicie dostaniemy również w Ishtar (zadanie Złodzieje Rudy, jest zadaniem - duchem, tj. nikt go nie zleca). Idziemy do obozu Asasynów i zabijamy Suguta. Bardzo możliwe, że jego towarzysze również włączą się do walki.
Nagrody: Doświadczenie +3500, Reputacja w Ben Sali +10, 1200 sztuk złota

Eskortuj Miguela do wioski
Zleceniodawca: Miguel
Miguel, niewolnik przebywający w jednym z tuneli Ben Sali, poprosi nas o eskortę do tego miasta. Problem w tym zadaniu stanowi to, że Miguel może szybko zginąć Chrońmy go więc przed atakami zombie i mumii. Przydatne jest zaklęcie 'Uleczenie Innych', albo chociaż kilka zwojów z tym czarem. Po doprowadzeniu Miguela do miasta zadanie kończy się sukcesem.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja w Ben Sali +10, 500 sztuk złota

Na ratunek Ben Sali
Zleceniodawca: Julio
Daro jest odpowiedzialny za rozwiązanie problemu z ożywieńcami, którzy praktycznie oblężyli miasto. Aby zaliczyć to zadanie musimy oczyścić świątynię, tunele oraz ruiny i oznajmić wykonanie wszystkich zleceń od Daro Julio. Innymi słowy musimy wykonać zadania: Ruiny, Tunele i Przeklęty!.
Nagrody: Doświadczenie +2500,Reputacja w Ben Sali +15, 1500 sztuk złota

Oswobodź Ben Salę!
Czas oswobodzić miasto spod rąk Asasynów, żeby zamieszkali w nim Koczownicy. Wybijamy wszystkich Asasynów w Ben Sali. Jeśli zrobimy to zadanie pod koniec gry, orkowie powinni nam pomóc, albowiem zielonoskórzy odwrócili się od Beliara i prowadzą wojnę z Asasynami.
Nagrody: Doświadczenie +2500, Reputacja u Koczowników +5

Problemy z Basirem
Zleceniodawca: Julio
Basir otworzył świątynię przy Ben Sali uwalniając tym samym kilkadziesiąt ożywieńców. Julio uważa, że za ten haniebny czyn Basir musi ponieść najwyższy wymiar kary. Trudno się z nim nie zgodzić. Basir przesiaduje w karczmie w Monterze, idziemy tam i zabijamy go. Problem w tym, że gdy go zabijemy rzuci się na nas cała Montera, więc praktycznie zaczyna się odbijanie owego miasta. Wskazane wcześniejsze wykonanie zadań dla Buntowników wokół Montery i dla Sanforda, przynajmniej będziemy mieli jakąś pomoc, bo Montera nie należy do najłatwiejszych do odbicia. Po zabiciu Basira tradycyjnie udajemy się do Julia po nagrodę.
Nagrody: Doświadczenie +2500, Reputacja w Ben Sali +15, 500 sztuk złota

Przeklęty!
Zleceniodawca: Dolok
Dolok zamierza wybrać się do świątyni przy Ben Sali by zabić grasujących tam ożywieńców, ale nie jest samobójcą i nie chce udać się tam sam. Idziemy z Dolokiem i dwoma innymi orkami na wykopaliska Ben Sali i zabijamy ożywionego szamana Yugula, znajdującego się w środku. Jest to dość wymagający przeciwnik, porównywalny do ludzkiego maga. Po zabiciu Kapłana Ożywieńców wracamy do Doloka, który znajdował się będzie przed wejściem do świątyni.
Nagrody: Doświadczenie +5000, Reputacja w Ben Sali +20, Mikstura siły życiowej

Ruiny
Zleceniodawca: Daro
Daro jest odpowiedzialny za rozwiązanie problemu z ożywieńcami, którzy praktycznie oblężyli miasto. Tym razem musimy rozwiązać problem z ruinami nieopodal miasta. Zabijamy sześć niespokojnych zwiadowców w ruinach nad Ben Salą. Ci zwiadowcy to zwykli ożywieńcy, przypominający mumie, identycznie jak w przypadku Przeklętych Niewolników.
Nagrody: Doświadczenie +2500, Reputacja w Ben Sali +10

Sześć skrzyń ze stalą
Zleceniodawca: Enzo
Kowal Enzo potrzebuje sześciu ciężkich kufrów ze stalą. Idziemy więc do tuneli wokół Ben Sali. To te same, z które mamy oczyścić z ożywieńców dla Daro. Idziemy więc do tych tuneli i zabieramy sześć skrzyń, następnie wracamy do Enzo po nagrodę.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Ben Sali +5, Kowalstwo +1, 500 sztuk złota

Tunele
Zleceniodawca: Daro
Daro jest odpowiedzialny za rozwiązanie problemu z ożywieńcami, którzy praktycznie oblężyli miasto. Musimy Zabić osiem Przeklętych Niewolników w dwóch tunelach przy Ben Sali. Owi Przeklęci Niewolnicy wyglądają jak zwykle mumie. Zaliczenie tego zadania jest wymagane do ukończenia misji Na Ratunek Ben Sali.
Nagrody: Doświadczenie +2500, Reputacja w Ben Sali +10

Zrabowane dobra
Zleceniodawca: Giores
Giores został okradziony, potrzebuje pomocy w odzyskaniu jego własności. Musimy przynieść mu osiem kufrów z jego towarami. Znajdują się one w jaskini niedaleko Ben Sali, a pilnują ich ożywieńcy.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Ben Sali +5, 400 sztuk złota

BAKARESH

Agresywni koczownicy
Zleceniodawca: Akrabor
Silvio oczekuje na raporty od strażników północnej i południowej bramy. Idziemy do Akrabora, strażnika północnej bramy. Ten jednak zda nam raport, jeśli pozbędziemy się Koczowników w jaskini niedaleko. Zabijamy Rasarusa, koczownika przebywającego w pieczarze obok Arkabora. Trzeba iść przed siebie, jaskinia znajduje się po lewej stronie. Musimy uważaj, nasz cel ma towarzystwo.
Nagrody: Doświadczenie +1750, Reputacja w Bakareshu +10, 100 sztuk złota

Drobna przysługa…
Zleceniodawca: Aldo
Aschnu zbiera daninę dla Amula od pozostałych kupców. Zatrudnia nas, abyśmy zebrali owe pieniądze. Najpierw pobieramy pieniądze od Aldo. Kupiec jednak potrzebuje wyższej reputacji w mieście. Mamy porozmawiać z Sigmorem w świątyni Beliara i polecić mu Aldo. Stajemy jednak przed wyborem: zamiast polecić Aldo możemy powiedzieć Sigmorowi, że kupiec niespecjalnie nam się podoba. Wtedy Sigmor zleci nam zabicie Aldo.
Nagrody: Doświadczenie +1000

Gniazdo pełzaczy
Zleceniodawca: Silvio
Silvio ma problemy z Piaskowymi Pełzaczami. Dostajemy zlecenie na pozbycie się tych bestii. Aby je odnaleźć, udajemy się na północ Bakareshu. Odnajdujemy jaskinię w tamtej okolicy. Teraz pozostaje nam jedynie zabicie dziesięciu tych potworów i powrót do Silvia.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Bakareshu +15, 250 sztuk złota

I po kłopocie!
Zleceniodawca: Sigmor
Aldo prosi nas o polecenie swojej osoby Sigmorowi, jednak mamy dwie możliwości do wyboru. Gdy powiemy Sigmorowi, że Aldo nie sprawuje się dobrze, ten rozkaże ci go zabić, odsyłamy go więc na łono Beliara. Nie poniesiemy konsekwencji, Aldo stoi na uboczu, nikt nie zauważy, że go mordujemy.
Nagrody: Doświadczenie +4000, Reputacja w Bakareshu +5, 500 sztuk złota

Koczownicy i najeźdźcy
Zleceniodawca: Knut
Jedno z zadań, których wykonanie gwarantuje nam pomoc Koczowników w oswobodzeniu Bakareshu spod rąk Asasynów. Knut jest gotów do walki z Asasynami, musimy jednak przekonać Aterasa i Redge’a do ataku na miasto. Do przekonania Redge'a wystarczy 5000 sztuk złota, a dla Aterasa mamy odszukać Sinikara (zadanie Odszukaj Sinikara!.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja u Koczowników +3

Lekcja gościnności
Zleceniodawca: Tizgar
Tizgar ma problem z Koczownikami, którzy stacjonują niedaleko miasta. Podejrzewa, że wkrótce zaatakują miasto. Musimy zabić wszystkich Koczowników przebywających w oazie na południowy zachód od Bakareshu, w tym Knuta i Redge'a. Pomoże nam Sylvio. Oczywiście po wykonaniu tego zadania nie będziemy mogli liczyć na niczyją pomoc w wyzwalaniu miasta.
Nagrody: Doświadczenie +3500, Reputacja u Asasynów +20, 500 sztuk złota

Odszukaj Sinikara!
Zleceniodawca: Ateras
Jedno z zadań, których wykonanie gwarantuje nam pomoc Koczowników w oswobodzeniu Bakareshu spod rąk Asasynów. Wykonanie tego zadania gwarantuje nam zaufanie Aterasa. Mamy odszukać Sinikara, Koczownika. Znajduje się on w jaskini, na południe od Bakareshu.
Nagrody: Doświadczenie +500

Oswobodź Bakaresh
Zleceniodawca: Knut
Zasada tego zadania jest prosta - musimy zabić wszystkich asasynów w Bakareshu, także w Świątyni Beliara. Koczownicy mogą na, pomóc po wykonaniu dla nich odpowiednich zadań: Odszukaj Sinikara! Wsparcie i Słowa tu nie wystarczą..., a także zapłacić Redge'owi 5000 sztuk złota. Walka nie będzie należała do najłatwiejszych, ale z pomocą Koczowników i Niewolników powinniśmy szybko uporać się z tym zadaniem.
Nagrody: Doświadczenie +6000, Reputacja u Koczowników +5

Pokonaj Achmeda na arenie
Zleceniodawca: Hernando
Hernando jest opiekunem areny w Bakareshu, to u niego ustalamy swoje walki. Jedną z nich jest pojedynek z Achmedem, pokonaj go na arenie. Zadanie należy do wymagających.
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja w Bakareshu +5, Siła +1, Złoto 1000

Pokonaj Irhabara na arenie
Zleceniodawca: Hernando
Hernando jest opiekunem areny w Bakareshu, to u niego ustalamy swoje walki. Jedną z nich jest pojedynek z Irhabarem, pokonaj go na arenie. Zadanie należy do wymagających.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Bakareshu +5, Siła +1, 1000 sztuk złota

Pokonaj Mufassę na arenie
Zleceniodawca: Hernando
Hernando jest opiekunem areny w Bakareshu, to u niego ustalamy swoje walki. Jedną z nich jest pojedynek z Mufassą, pokonaj go na arenie. Zadanie należy do wymagających.
Nagrody: Doświadczenie +1500, Reputacja w Bakareshu +5, Siła +1, 1000 sztuk złota

Przekonaj kupców
Zleceniodawca: Aschnu
Aschnu zbiera daninę dla Amula od pozostałych kupców. Zatrudnia nas, abyśmy zebrali owe pieniądze. Zbieramy daninę od Jaffara (przekupiamy go lub opowiedamy mu o swoich zasługach dla Asasynów), Carlosa (wykonujemy misję Ruiny Bakareshu) i Aldo (obiecamy polecić go Sigmorowi) i zanosimy je do Aschnu.
Nagrody: Doświadczenie +1500

Raport z południa
Zleceniodawca: Silvio
Silvio już dawno nie dostał raportu ani od Benito, strażnika południowej bramy ani od Akrabora, strażnika bramy północnej. Idziemy na południe Bakareshu, rozmawiamy z Benito, a ten zdaje nam raport. Pozostaje tylko powrót do Silvia.
Nagrody: Doświadczenie +500, Reputacja w Bakareshu +5, 100 sztuk złota

Raport z północy
Zleceniodawca: Silvio
Silvio już dawno nie dostał raportu ani od Benito, strażnika południowej bramy ani od Akrabora, strażnika bramy północnej. Wykonujemy dla Akrabora misję „Agresywni koczownicy” (zabijamy Rasarusa), wracamy do Akrabora, a ten zdaje nam raport, owe informacje przekazujemy Silviowi.
Nagrody: Doświadczenie +500, Reputacja w Bakareshu +5, 200 sztuk złota

Ruiny Bakareshu
Zleceniodawca: Carlos
Aschnu zbiera daninę dla Amula od pozostałych kupców. Zatrudnia nas, abyśmy zebrali owe pieniądze. Zbieramy daninę od Carlosa. Ten jednak najpierw chce, abyśmy wykonali dla niego zadanie. musimy zabić pięć szakali i cztery dzikie lwy w ruinach przy Bakareshu. Przy okazji możemy znaleźć trzy szkatuły potrzebne do wykonania innego zadania (Trzy Szkatuły (zadanie dla Aldo)).
Nagrody: Doświadczenie +2000, Reputacja w Bakareshu +15, Zdolności myśliwskie +1, 100 sztuk złota

Słowa tu nie wystarczą…
Zleceniodawca: Murak
Niewolnicy w mieście również mogą zaoferować nam swoją pomoc w wyswobodzeniu Bakareshu, jednak nie mają środków na walkę z Asasynami. Idziemy do Świątyni Beliara, znajdujemy tam Muraka, człowieka zamiatającego podłogę. Zleca nam zadanie. Musimy dostarczyć mu trzy paczki z bronią. Owe paczki magazynują orkowie w Mythanie, można je łatwo znaleźć w ich obozach oraz miastach przez nich okupowanych.
Nagrody: Doświadczenie +1500

Świątynia w Bakareshu
Zleceniodawca: Amul
To zadanie uaktywni się, jeśli spytamy Amula o zgodę na wstęp do Świątyni Beliara. Misja opiera się na zdobyciu 75 punktów reputacji w Bakareshu. Po ich uzyskaniu Amul wpuści nas do Świątyni. Punkty reputacji można uzyskać poprzez wykonywanie rozmaitych zadań od osób w mieście.
Nagrody: Doświadczenie +1500

Trzy szkatuły
Zleceniodawca: Aldo
Aldo potrzebuje trzech złotych szkatuł. Znajdujemy je w prastarych ruinach miasta, niedaleko Bakareshu trzy szkatuły i zanosimy je do Aldo. Ruiny są pełne potworów, musimy więc uważać. Jeśli wcześniej wykonaliśmy zlecenie Sigmora na morderstwo kupca (misja I po kłopocie!), zadanie tego nie otrzymamy, bo i nie będzie miał go kto zlecić.
Nagrody: Doświadczenie +1000, 600 sztuk złota

Walka o tytuł
Zleceniodawca: Hernando
Hernando jest opiekunem areny w Bakareshu, to u niego ustalamy swoje walki. Ostatnią z nich jest potyczka z dwoma Strażnikami Świątynnymi. Dwóch przeciwników jest nowością, jest też trudniej. Musimy wykazać się większymi umiejętnościami w walce, przydadzą się nam dobre bloki mieczem lub tarczą.
Nagrody: Doświadczenie +3000, Reputacja w Bakareshu +10, Siła +1, 2000 sztuk złota

Wsparcie
Zleceniodawca: Sinikar
Jedno z zadań, których wykonanie gwarantuje nam pomoc Koczowników w oswobodzeniu Bakareshu spod rąk Asasynów. Sinikar twierdzi, że Koczownikom w odbiciu Bakareshu przyda się pomoc miejskich niewolników. Rozmawiamy z Murakiem znajdującym się w świątyni Bakareshu. Otrzymamy zadanie Słowa tu nie wystarczą... Po jego wykonaniu wracamy do Sinikara.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja u Koczowników +3

Zanieś Amulowi daninę kupców
Zleceniodawca: Aschnu
Aschnu zbiera daninę dla Amula od pozostałych kupców. Zatrudnia nas, abyśmy zebrali owe pieniądze. Zbieramy daninę od Jaffara (przekupiamy go lub opowiedamy mu o swoich zasługach dla Asasynów), Carlosa (wykonujemy misję Ruiny Bakareshu) i Aldo (obiecamy polecić go Sigmorowi) i zanosimy je do Aschnu, który poleci nam zaniesienie ich do Amula, Czarnego Maga wygłaszającego propagandowe hasła przed Świątynią Beliara. Po przekazaniu daniny Nekromancie wracamy do Aschnu.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja w Bakareshu +20


Odszukaj 3 zwoje badaczy!
Saturas każe nam spenetrować ruiny Al - Shedim w celu znalezienia jakichś ciekawych przedmiotów, być może artefaktów. Jednak to zadanie jest 'duchem' - nikt go nie zleca. Musimy odszukać trzy zwoje badaczy w ruinach Al Shedim. Leżą one w kufrach, rozsiane po dawnej Prastarej Bibliotece, a dokładniej w jej ruinach.
Nagrody: Doświadczenie +750

Odszukaj 5 kuflów uzdrowicieli
Saturas każe nam spenetrować ruiny Al - Shedim w celu znalezienia jakichś ciekawych przedmiotów, być może artefaktów. Jednak to zadanie jest 'duchem' - nikt go nie zleca. Musimy odszukać pięć kufli Uzdrowicieli w ruinach Al Shedim. Do znalezienia na terenie ruin Kwater Uzdrowicieli, pilnują ich ożywieńcy, przypałęta się nawet Ognisty Golem.
Nagrody: Doświadczenie +1000

Odszukaj 7 figurek wojowników
Saturas każe nam spenetrować ruiny Al - Shedim w celu znalezienia jakichś ciekawych przedmiotów, być może artefaktów. Jednak to zadanie jest 'duchem' - nikt go nie zleca. Musimy siedem figurek wojowników w ruinach Al Shedim. Jak wyżej, znaleźć je możemy w ruinach Szkoły Wojowników.
Nagrody: Doświadczenie +1000

Odszukaj 7 kamiennych tablic kapłanów
Saturas każe nam spenetrować ruiny Al - Shedim w celu znalezienia jakichś ciekawych przedmiotów, być może artefaktów. Jednak to zadanie jest 'duchem' - nikt go nie zleca. Musimy odszukać siedem kamiennych tablic kapłanów w ruinach Al Shedim, znajdują się one w zgliszczach Kwater Kapłanów.
Nagrody: Doświadczenie +1000

Odszukaj 10 urn strażników umarłych!
Saturas każe nam spenetrować ruiny Al - Shedim w celu znalezienia jakichś ciekawych przedmiotów, być może artefaktów. Jednak to zadanie jest 'duchem' - nikt go nie zleca. Odszukujemy dziesięć urn strażników umarłych w ruinach Al Shedim, znajdują się one w zgliszczach Ruin Strażników Umarłych.
Nagrody: Doświadczenie +1250

Pomoc koczowników z Al Shedim
Zleceniodawca: Wutras
Wutras, Koczownik stojący przy Saturasie zamierza wyzwolić obóx przy świątyni Al - Shedim spod łap orków. Muismy porozmawiać z Pakwanem i Onatasem – Koczownikami przebywającymi w pobliżu ruin Al - Shedim i powiedzieć im, żeby byli gotowi do walki. Od razu przyjmą do wiadomości tą informację. Tradycyjnie po wykonaniu zadania wracamy do zleceniodawcy, w tym wypadku Wutrasa.
Nagrody: Doświadczenie +1000, Reputacja u Koczowników +5

Spenetruj pole ruin Al Shedim
Zleceniodawca: Saturas
Weź od Saturasa mapę ruin Al Shedim i odszukaj 5 grup przedmiotów: Prastara Biblioteka – zwoje badaczy; Kwatery uzdrowicieli – kufle uzdrowicieli; Szkoła wojowników – figurki wojowników; Kwatery kapłanów – kamienne tablice kapłanów; Ruiny strażników umarłych – urny strażników umarłych. Zadanie powiązane z questami dotyczącymi odnalezienia tych przedmiotów.
Nagrody: Doświadczenie +2500

Wyzwolenie Al Shedim
Wybijamy wszystkich orków w okolicy świątyni Al Shedim. Jeżeli nakłoniliśmy koczowników, aby nam pomogli, to hasłem do ataku dla nich będzie twój atak na przywódcę orków – Tamkoscha. Niewolnik Lester również nam pomoże.
Nagrody: Doświadczenie +2500, Reputacja u Koczowników +5

Znajdź czwarty klucz do świątyni w Al Shedim
Do otworzenia świątyni potrzebne jest 5 specjalnych kluczy. Zadanie nie jest zbyt wymagające. Bierzemy ze skrzyni w ruinach klucz do świątyni w Al Shedim.
Nagrody: Doświadczenie +2000

Znajdź drugi klucz do świątyni w Al Shedim
Do otworzenia świątyni potrzebne jest 5 specjalnych kluczy. Rozmawiamy na ten temat z Lesterem, ofiaruje nam on klucz, w którego jest posiadaniu.
Nagrody: Doświadczenie +2000

Znajdź piąty klucz do świątyni w Al Shedim
Do otworzenia świątyni potrzebne jest 5 specjalnych kluczy. Bierzemy z kufra w ruinach klucz do świątyni w Al Shedim.
Nagrody: Doświadczenie +2000

Znajdź pierwszy klucz do świątyni w Al Shedim
Do otworzenia świątyni potrzebne jest 5 specjalnych kluczy. Na samym starcie zadania Saturas da nam swój klucz.
Nagrody: Doświadczenie +2000

Znajdź pięć kluczy do świątyni w Al Shedim
Zleceniodawca: Saturas
Do otworzenia świątyni potrzebne jest 5 specjalnych kluczy. Musimy znaleźć pięć kluczy do świątyni w Al Shedim. 3 znajdują się w ruinach, pozostałe 2 musimy wziąć od starych znajomych: Saturasa i Lestera.
Nagrody: Doświadczenie +5000

Znajdź trzeci klucz do świątyni w Al Shedim
Do otworzenia świątyni potrzebne jest 5 specjalnych kluczy. Weź ze skrzyni w ruinach klucz do świątyni w Al Shedim.
Nagrody: Doświadczenie +2000

Znajdź pięć kluczy do świątyni w Mora Sul
Zleceniodawca: Yussuf
Yussuf to niewolnik, który znajduje się pomiędzy Świątynią Al - Shedim a miastem Mora Sul. Ukradł i sprzedał klucze do świątyni w Mora Sul. Musimy pięć powych kluczy do świątyni nieopodal kupieckiego miasta. Lokalizacje kluczy podane w opisach zadań poniżej.
Nagrody: Doświadczenie +2500

Ostatnio edytowane przez Nederland : 21-11-09 o 11:52.
RPG
Nederland jest offline  
Góra Odpisz z cytowaniem